Färgglad ekonomiassistent till Caparol
Dfind Finance / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Dfind Finance i Göteborg,
Kungälv,
Lerum,
Härryda,
Kungsbacka eller i
hela Sverige Ekonomiassistent till Caparol
Färgglad ekonomiassistent till Caparol
Caparol är en internationell färgexpert som utvecklar och marknadsför ett komplett sortiment av unika puts- och måleriprodukter av högsta kvalitet. Våra kunniga, engagerade och motiverade medarbetare hjälper och vägleder också varje kund när de planerar sitt projekt. Caparolgruppen är Europas största privatägda färgföretag med verksamhet i över 30 länder. Hos oss finns långt över 100 års samlad erfarenhet kring kvalitetskrav från alla typer av marknader, temperaturer och väderförhållanden. I Sverige ligger huvudkontor, lager och produktion i Göteborg. Med rikstäckande distribution och komplett sortiment är vi idag den självklara partnern till både proffs och privatpersoner när det kommer till måleri. Företaget heter DAW Nordic AB. Vårt största varumärke är CAPAROL. För mer information läs på
www.caparol.seHar du sinne för siffror och vill utvecklas tillsammans med kunniga och kompetenta medarbetare? Vi söker dig som vill ge våra leverantörsfakturor lite extra uppmärksamhet.
Ditt intresse för ekonomi och din vilja att ständigt utvecklas gör dig till en duktig medarbetare. För oss är det inte åren i yrket som är det viktigaste utan snarare din potential och personlighet. Du välkomnas in i ett bolag som har en bra teamkänsla och där samarbete är viktigt. Ekonomiavdelningen består av fem medarbetare som arbetar med stort engagemang och prestigelöshet. I detta bolag blir du synlig och betydelsefull!
Tjänsten och arbetsuppgifter
Som ekonomiassistent är din huvudsakliga uppgift att sköta hanteringen av våra leverantörsfakturor. Men rollen är bred och utvecklande och inkluderar även arbete med kundinbetalningar, biladministration och försäkringsfrågor. Utöver det kommer du att få arbeta med arbetsgivaravgifter, moms och intrastat. När det behövs är du även backup för andra tjänster på ekonomi.
Rollen innebär ett nära samarbete med övriga kollegor, ledningsgrupp och våra butiker. Du kommer att ingå i ett team som består av fem personer och du rapporterar till Bengt Backlund som är Ekonomi och IT chef.
Publiceringsdatum2017-10-09KvalifikationerDu har minst treårig gymnasial utbildning inom ekonomi med inriktning mot redovisning. Vi ser gärna att du har några års praktisk erfarenhet av att jobba med liknande arbetsuppgifter och känner att du vill utvecklas inom arbetsområdet. Du har lätt för att lära dig nya arbetsuppgifter, har bra analytisk förmåga och trivs med en hög arbetstakt. En förutsättning för att lyckas är att du har goda färdigheter i Officepaketet och främst Excel. Erfarenhet av affärssystemet SAP eller annat större affärssystem är ett stort plus.
Som person är du självständig, engagerad och tar ansvar hela vägen. För att lyckas i rollen har du en positiv inställning, är social, flexibel och har en god organisationsförmåga.
Vi finns i fina och fräscha lokaler på Marieholmsgatan. Pga. brister i kollektivtrafiken till vår anläggning krävs egen bil och körkort.
Ort: Göteborg
Omfattning: Heltid
Mer information om tjänsten: Kontakta gärna Susanne Areschoug på Dfind Finance
susanne.areschoug@dfindfinance.se eller 0729-889430
Sista ansökningsdatum: Urval och intervjuer kommer att ske löpande, ansök därför så snart som möjligt dock senast 2017-10-22.
Välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-11-15
Ange följande referens när du ansöker: 201088169
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktSusanne Areschoug
susanne.areschoug@dfindfinance.se 0729-889430
FöretagDfind Finance
AdressDfind Finance
Östra Hamngatan 23
41110 GÖTEBORG
KontorsadressÖstra Hamngatan 23, 41110 GÖTEBORG
Jobbnummer 3740002
Observera att sista ansökningsdag har passerat.