Färdtjänsthandläggare samt bostadsanpassning till Plan- och byggavdelningen
Tjörns kommun, Plan- och byggavdelningen_ / Administratörsjobb / Tjörn
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Tjörn,
Stenungsund,
Kungälv,
Öckerö,
Orust eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Tjörns kommun, Plan- och byggavdelningen_ i Tjörn På Tjörn får medarbetarna ta plats! Inom Tjörns kommunkoncern står arbetsklimat och omsorg om varandra högt i kurs. Beslutsvägarna är korta, arbetsverktygen effektiva och kollegorna hjälpsamma. Du har stor frihet inom ditt yrkesfält och är med och påverkar utvecklingen. Det är enkelt att umgås och skapa kontakter med kollegor, chefer och politiker. Så börja jobba inom Tjörns kommunkoncern du också - här finns gott om plats att ta!
Publiceringsdatum2023-05-04ArbetsuppgifterSom färdtjänsthandläggare kommer du att utreda behovet av och besluta om rätten till färdtjänst utifrån inkomna ansökningar. Utredningen sker utifrån gällande lagstiftning, rättspraxis och kommunala tillämpningsföreskrifter.
Berättigad till färdtjänst är den som på grund av funktionsnedsättning har väsentliga svårigheter att förflytta sig på egen hand eller att resa med allmänna kommunikationer. Du kommer därför vara i kontakt med människor i alla åldrar med olika bakgrund och funktionsnedsättningar. Du kommer även ha en dialog med andra berörda verksamheter inom kommunen och inom sjukvården.
Arbetet med bostadsanpassning innebär:
• Utreda och besluta i ärenden om bostadsanpassningsbidrag.
• Ge råd till enskilda i ärenden om bostadsanpassning. Kontakt sker genom hembesök, över telefon och e-post.
• Administrera ärenden genom bland annat diarieföring och utlämnande av handlingar.
KvalifikationerVi söker dig som har:
• Relevant högskoleutbildning inom socialt arbete/omsorg, juridik eller annan utbildning och/eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
• Talar och skriver flytande i Svenska.
• God datorvana.
• Goda kunskaper i Word.
I tjänsten ingår stor del juridik samt administration. Du behöver därför kunna tolka lagstiftning och domslut samt uttrycka dig väl i tal och skrift. Tjänsten ställer krav på att du kan arbeta självständigt men också att du har en god samarbetsförmåga. Du behöver vara flexibel, noggrann och strukturerad och tycka om att ta eget ansvar.
Vi ser även att du har ett stort intresse att jobba med människor, har ett empatiskt förhållningssätt och ger ett gott bemötande i kontakten med den enskilde. Det är av stor vikt att du är en god lyssnare och har god kommunikativ förmåga.
Passar ovan på dig?
ÖVRIGT
Medarbetarna i kommunkoncernen ska ha en bra arbetsmiljö och arbete i balans med familj och fritid. Arbetsgivaren erbjuder bl a förmåner som friskvårdssubvention. När du varit anställd mer än tre månader blir du automatiskt medlem i vår fritidsförening, TKFF, som både anordnar och sponsrar olika aktiviteter. Du får ett årskort till Nordiska akvarellmuseet. Alla nya månadsanställda erbjuds en heldags kommunövergripande introduktionsdag. Är du tillsvidareanställd har du möjlighet att leasa en miljöbil som personalbil.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Vi har upphandlat med bemannings- och rekryteringsföretag.
Om du har problem med att ansöka via programmet Offentliga jobb vänligen kontakta supporten via telefonnummer 0771-693 693.
Tjörn möjligheternas ö hela året och för hela livet är Tjörns vision.
Ersättning Enligt avtal.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-05-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "Shb 2023/66".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Tjörns kommun (org.nr 212000-1306)
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Arbetsplats Tjörns kommun, Plan- och byggavdelningen_
Kontakt Avdelningschef
Urban Nilsson
urban.nilsson@tjorn.se 0304-60 10 33 Jobbnummer 7737247
Observera att sista ansökningsdag har passerat.