Färdtjänsthandläggare/ kontaktsekreterare

Stockholms kommun / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms kommun i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Järfälla, Upplands Väsby eller i hela Sverige

Stockholm utvecklas och förändras för framtiden. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Vi står inför en spännande förändring. För att möta dagens och framtidens behov går Rinkeby-Kista och Spånga-Tensta stadsdelsförvaltning samman och bildar Järva stadsdelsförvaltning 1 juli 2023. Vill du vara med på vår resa?

Din framtida arbetsplats

Beställarenheten består av två grupper, en som arbetar mot personer med funktionsnedsättning (vuxen och barngrupp) och en med inriktning på socialpsykiatri.

Gruppen funktionsnedsättning består av 12 biståndshandläggare som arbetar mot vuxna samt 4 biståndshandläggare som arbetar mot barn. Enheten leds av en enhetschef samt tre biträdande enhetschefer. Som stöd i arbetet har enheten en ekonomiadministratör och en administrativ assistent. Vi har ett nära samarbete grupperna emellan då vi har brukaren i fokus. Hos oss får du ett viktigt och meningsfullt uppdrag där du möter individer med olika typer av behov som ansöker om stöd i vardagen.

På enheten har vi en hög trivsel och en god arbetsmiljö. På arbetsplatsen erbjuds förmåner som friskvårdssubvention, friskvårdstid samt möjlighet till semesterväxling.

Vad kännetecknar oss? Vi tycker om att jobba och känner ett stort engagemang för vår stadsdel Rinkeby- Kista. Stadsdelen har en ung befolkning med bakgrund i många olika kulturer, det tycker vi är både roligt, utmanande och inte minst lärorikt och meningsfullt. För att du ska få en god och trygg start hos oss erbjuder vi introduktion och handledning, det ser vi som en viktig del i arbetet.

Så här ser en arbetsdag ut

Som färdtjänsthandläggare arbetar du med att utreda behovet av färdtjänst utifrån inkomna ansökningar och inskickade läkarintyg. I tjänsten kommer du möta många medborgare genom både hembesök och byråbesök. Efter utredning fattas beslut av färdtjänstnämnden hos Region Stockholm. Vidare har du ansvar för att sprida kunskap och informera om färdtjänst till bland annat kollegor, föreningar och organisationer. Du håller dig ständigt uppdaterad inom området och är uppmärksam på förändringar kring riktlinjer och lagstiftningar.
Utöver färdtjänsten ansvarar du även för att ta emot ansökningar, utreda och fatta beslut enligt lagen om riksfärdtjänst.

Som kontaktsekreterare arbetar du med att rekrytera kontaktpersoner och kontaktfamiljer som önskar få uppdrag som kontaktperson/kontaktfamilj och bedömningen av om lämpligheten av att dessa är uppdragsgivare och utifrån det matcha uppdraget. Det innebär dels god kännedom om lagstiftning och att kunna hålla i intervjuer.

Kvalifikationer för att lyckas i rollen

Vi söker dig som har:

- administrativ utbildning och erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.
- god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift.
- goda kunskaper inom området LSS och SoL samt kunskaper i gällande lagstiftning och regelverk.
- tidigare erfarenhet av att arbeta med utredningar.

Det är meriterande om du har arbetat på en beställarenhet samt har erfarenhet av området funktionsnedsättning. Det är även meriterande om du har erfarenhet av Paraplysystemet, DUR samt Agresso. Du ska kunna se på en situation utifrån olika realistiska perspektiv.

Vem söker vi?

För att fungera och trivas bra i rollen är du uppmärksam och tillmötesgående. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera snabba och noggranna lösningar. Vi söker dig som är ansvarsfull och självgående, som har en god struktur i arbetet och som kan prioritera dina arbetsuppgifter för att möta deadlines. Välkommen till en arbetsplats där du får möjlighet att utmana dig själv och samtidigt lära dig nya saker!

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Det är meriterande om du arbetat med liknande arbetsuppgifter i Stockholm stad.

Välkommen med din ansökan!

Publiceringsdatum
2023-06-29

Övrig information
Urval och intervjuer sker löpande.

Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Rinkeby-Kista stadsdelsförvaltning tar gärna tillvara de kvaliteter som en jämn könsfördelning och mångfald tillför organisationen.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-07-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2023/3447".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Stockholms kommun (org.nr 212000-0142)

Arbetsplats
Stockholms Stad, Rinkeby-Kista SDF, Beställarenhet

Kontakt
Ann-Sofie Ek
0850801305

Jobbnummer
7927385

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms kommun: