Familjevårdsinspektörer till Barn- & Ungdomsenheten
Stockholms Stad:Barn och ungdom / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Stockholms Stad:Barn och ungdom i Stockholm En annons från Stockholms stad.
Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
Spånga-Tensta stadsdelsförvaltning består av fyra avdelningar varav individ och familjeomsorg är en. Avdelningen omfattar insatser för barn och ungdomar med familjer, insatser för vuxna missbrukare, familjerätt, familjevård, kontaktmannaverksamhet och arbetsmarknadsinsatser. Avdelningen är indelad i fem verksamheter: ekonomiskt bistånd och arbetsmarknad, familjestöd, barn och ungdom, beroendevård och socialpsykiatri samt fält- och fritidsenheten.
Vi söker familjevårdsinspektörer till Barn- & Ungdomsenheten med placering i vår familjevårdsgrupp. I familjevårdsgruppen arbetar åtta familjevårdsinspektörer och en biträdande enhetschef. I vår arbetsgrupp är det "högt till tak", trevlig atmosfär, vi månar om varandra och trivs tillsammans.
Vi söker dig som har erfarenhet av familjevård eller av barn- och ungdomsutredningar och som vill delta i vår strävan att göra skillnad för utsatta barn och ungdomar i ett mångkulturellt område. Vi vill att du tillsammans med oss är med och utvecklar vår verksamhet.
3 plats(er).
Publiceringsdatum2015-04-14ArbetsuppgifterSom familjevårdsinspektör kommer du att rekrytera, utreda, handleda och arbetsleda familjehem. Du genomför placeringar av barn och ungdomar i familjehem och har ansvar för att nära följa vården genom regelbundna samtal med barnen och ungdomarna. Du har ansvar för att följa upp och utvärdera vården i samarbete med barnen och ungdomarna, de biologiska föräldrarna och familjehemmen. Du medverkar också till barns och ungas umgänge med sina föräldrar och andra närstående. Du samarbetar med andra professionella runt barnet som exempelvis personal i skolan, BUP och andra kommuners förvaltningar. I arbetsuppgifterna ingår också dokumentation som följer av lagar och riktlinjer.
I varje ärende är vi två handläggare, en som har ansvar för barnet och en som ansvarar för familjehemmet.
KvalifikationerVi söker dig som:
• har socionomexamen
• har erfarenhet av kvalificerat utredningsarbete gällande barn/ungdom
• har goda kunskaper om lagstiftning inom socialtjänsten
• kan formulera dig väl i skrift
Inom familjevården reser vi mycket, därför behöver du ha B-körkort.
Kunskap om stadens dokumentationssystem och riktlinjer är meriterande. Likaså utbildning i Kälvestens-intervju, samtal med barn och utbildning i och erfarenhet av handledning av familjehem.
Vi söker dig som är ansvarsfull och flexibel i arbetet och som har engagemang och intresse för verksamhetsområdet. Du behöver också ha förmåga att arbeta strukturerat, både självständigt och i samarbete med andra.
Vi kommer att fästa stor betydelse vid personlig lämplighet.
Löneform: Månadslön. .
Anställningsform: Tillsvidareanställning.
Arbetstid: Dagtid. .
Spånga-Tensta stadsdelsförvaltning eftersträvar mångfald och jämställdhet och ser gärna sökande som bidrar till detta.
Stadsdelsförvaltningen vill även verka hälsofrämjande och erbjuder sina anställda olika förmånliga friskvårdserbjudanden. Rökfri arbetsplats tillämpas.
Välkommen med din ansökan!
För mer information om tjänsten, tag kontakt med:
Bitr. enhetschef Ann-Sofie Östling,08-50804087
Carina Nyström, SACO, 08- 508 41 964 (facklig)
Kristina Wennström, Vision, 08-508 03 537 (facklig)
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-05-05
Ansökan skickas till:
Barn och Ungdom
Ange följande referens när du ansöker: 62/15
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktAnn-Sofie Östling
FöretagStockholms Stad:Barn och Ungdom
AdressStockholms Stad:Barn och Ungdom
Box 4066
11220 Stockholm
Kontorsadress Jobbnummer 2247957
Observera att sista ansökningsdag har passerat.