Familjestödjare i öppenvård/Familjecentral
Askersunds kommun, IFO / Behandlingsassistentjobb / Askersund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla behandlingsassistentjobb i Askersund,
Laxå,
Kumla,
Hallsberg,
Motala eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Askersunds kommun, IFO i Askersund Askersunds kommun ligger vid norra Vätterns skärgård. Vår vision är att Askersunds kommun ska vara en plats där det är attraktivt att leva och hållbart bo och verka i. Vi ska bidra till våra invånares möjligheter att ha en bra vardag.
Askersunds kommun vill erbjuda dig som medarbetare ett meningsfullt arbete med goda villkor. Du bidrar med delaktighet i utvecklingen av verksamheten och känner stolthet över det du gör. Vi är övertygade om att engagerade medarbetare skapar trivsel på arbetsplatsen och bra resultat. Kommunens ledord är lust, mod och engagemang!
Socialförvaltningen i Askersunds kommun ansvarar för äldreomsorg, LSS- och omsorgsverksamheten, socialpsykiatri, verksamhet för ensamkommande flyktingbarn samt individ- och familjeomsorg.
Vi söker nu en medarbetare till enheten barn och familj inom Individ- och familjeomsorgen med placering inom vår öppenvård och Familjecentralen. Vi har engagerade och kompetenta medarbetare inom arbetsgruppen som alla bidra till en trevlig atmosfär genom att måna om varandra och stötta varandra i det dagliga arbetet.
Publiceringsdatum2023-02-20Arbetsuppgifter• Som familjestödjare i Askersunds kommun blir du en del i öppenvårdsgruppen/familjecentralen som arbetar med stöd och insatser gentemot barn, ungdomar och deras familjer genom service eller öppenvårdsinsatser. Du har ett nära samarbete med socialsekreterare, familjehemssekreterare och familjerätt. Öppenvården/familjecentralen arbetar aktivt med råd och stödsamtal, nätverksmöten, hemmaplanslösningar och samverkan med andra aktörer, såsom BVC, MVC, förskola och skola.
• Din placering på familjecentralen innebär även ett arbete inom den öppna verksamheten på familjecentralen som bland annat innehåller öppen förskola, spädbarnsmassage och babycafé.
• Du ges möjlighet till regelbunden handledning, nära arbetsledning samt stöd och utbyte från erfarna kollegor.
KvalifikationerVi hälsar en ny kollega och lagkompis välkommen till vår arbetsgrupp! Ditt arbete präglas av ett gott och tryggt bemötande, en hög servicenivå med en god förmåga att lyssna och stötta.
Arbetet kräver ett flexibelt förhållningssätt och att du lätt kan ställa om, strukturera och planera ditt arbete för bästa effekt och resultat. Som person är du strukturerad med god förmåga att samarbeta, planera samt jobba hårt för att hitta lösningar.
Du är trygg med att ta initiativ och även fatta beslut och driva ditt och gruppens arbete framåt, tillsammans med kollegor och chef som ett nära bollplank. Önskvärt att du vill vara med och utveckla verksamheten och uppvisa ett stort inre driv.
Vi söker dig som:
• har en förmåga att bemöta barn och vuxna på ett professionellt sätt utifrån deras livssituation och svårigheter/styrkor
• kan skapa tillit och förtroende hos andra människor
• kan lyssna och motivera på ett strukturerat sätt
Vi fäster stor vikt vid tidigare erfarenhet och personlighet. Vi ser gärna att du har en utbildning inom socialt arbete. Det är meriterande om du har utbildning och erfarenhet av familjebehandling, nätverksarbete och MI.
ÖVRIGT
Observera! Annonsen vänder sig endast till dig som är intresserad av att arbeta i Askersunds kommun, och är inte en inbjudan till annonsförsäljare att ta kontakt. Vi väljer själva var och hur vi annonserar!
Ersättning Månadslön FÖRMÅNER Friskvårdsbidrag
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-03-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1200379".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Askersunds kommun (org.nr 212000-1983)
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Arbetsplats Askersunds kommun, IFO
Kontakt Enhetschef IFO, Barn och familj
Ann Magnusson
ann.magnusson@askersund.se 0583-820 02 Jobbnummer 7466768
Observera att sista ansökningsdag har passerat.