Familjerättssekreterare-vikariat

Salems kommun, Familjeenheten / Administratörsjobb / Salem
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Salem, Botkyrka, Ekerö, Södertälje, Huddinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Salems kommun, Familjeenheten i Salem

Salem är den nära kommunen. Här är det nära till beslut och påverkan, nära till rekreation i naturreservat och lokal service. Stockholm når du på 30 minuter med bil eller tåg. Vi har 15600 invånare och närmare 1000 anställda. Vårt arbete genomsyras av värdeorden samarbete, tillgänglighet, engagemang och nytänkande.

Våra verksamheter visar ofta mycket goda resultat. Ditt arbete är viktigt och bidrar till att kommunen blir ännu mer attraktiv att bo och leva i. Vi erbjuder våra medarbetare ett brett friskvårdsutbud, en rökfri arbetstid och flexibla arbetstider där det är möjligt. Vi strävar också efter mångfald och jämställdhet.

Inom Socialförvaltningen finns Familjeenheten organiserad som består av 5 utredande socialsekreterare, 2 socialsekreterare inom familjevården, 2 socialsekreterare inom familjerätten samt två socialsekreterare inom mottagningen. Inom samma verksamhetsområde ingår även det egna HVB för ensamkommande flyktingbarn samt vår öppenvård.

Publiceringsdatum
2013-09-24

Arbetsuppgifter
I dina arbetsuppgifter ingår samarbetssamtal, rådgivning till föräldrar vid separationer samt utredningar gällande vårdnad boende och umgänge.

Du kommer också att arbeta med adoptionsutredningar, fastställande av faderskap/föräldraskap samt rekrytering och utredning av särskilt förordnade vårdnadshavare för ensamkommande barn.

Kvalifikationer
Vi söker dig som är socionom. Ett krav är erfarenhet av arbete inom socialtjänsten, främst med barn och ungdomar. Meriterande är erfarenhet av familjerättsligt arbete, familjerådgivning, samarbetssamtal, medling och annat arbete med föräldrar i kris. Körkort är önskvärt.
Viktiga egenskaper är initiativ och samarbetsförmåga, god förmåga att skapa kontakt och inge förtroende och att kunna arbeta självständigt och strukturerat. Viktigt är också att ha förmåga till analys och god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift. Vi fäster stor vikt vid personlig lämplighet.

Arbetstider och omfattning
Heltid. 100 % Dagtid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Enligt överenskommelse , upphör: Vikariatsanställning under ordinarie befattningshavares föräldraledighet tom 2014-05-15 med eventuell möjlighet till förlängning.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-10-15
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Salems kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Det är dessutom viktigt att Du fyller i din ansökan noggrant då dina meriter kommer att viktas mot andra sökande.
Varmt välkommen med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har Salems kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande
Ange följande referens när du ansöker: A352317
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Carina Strandberg, Verksamhetschef 0706-232939 carina.strandberg@salem.se

Företag
Salems kommun, Familjeenheten

Adress
Salems kommun, Familjeenheten
Säby Torg 16
14480 Rönninge

Jobbnummer
1660064

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Salems kommun, Familjeenheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Salems kommun, Familjeenheten: