Familjerättssekreterare vid Familjerättsenheten

Sandvikens kommun, Individ- och familjeomsorgsförvaltningen / Administratörsjobb / Sandviken
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Sandviken, Ovanåker, Gävle, Hofors, Ockelbo eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sandvikens kommun, Individ- och familjeomsorgsförvaltningen i Sandviken, Gävle eller i hela Sverige

Alpin skidåkning, bad längs Storsjöns stränder och rekreaktionsområden i anrika bruksmiljöer. I Sandviken väntar ett rikt frilufts- och kulturliv i kombination med låga boende- och levnadskostnader. Allt i en internationell atmosfär kring den högteknologiska verkstadskoncernen Sandvik AB. Sandvikens kommun arbetar för en bra livsmiljö för kommunens 37 000 invånare samt att vara den goda arbetsplatsen för över 3000 anställda.
Individ- och familjeomsorgen i Sandvikens kommun ansvarar för omsorg och service, upplysningar, råd och stöd till utsatta barn och deras familjer, familjerättsliga frågor, vård och behandling till personer med missbruks- och beroendeproblematik, ekonomisk hjälp och annat bistånd enligt socialtjänstlagen. Inom nämnden finns även samordningsansvaret för kommunens drog- och brottsförebyggande arbete, folkhälsofrågor, POSOM-grupp samt handläggning av serveringstillstånd.
Verksamheten består av sju funktionsindelade enheter; Barn- och familj 0-12 år, Ungdom 13-19 år, Vuxen, Ekonomi, Familjerätt, Sandvikens Familjecenter och Boendet för ensamkommande flyktingbarn. Utöver enheterna finns en central administrativ stab bestående av förvaltningschef, IFO-utvecklare, drogsamordnare, brottsförebyggare, folkhälsostrateg, alkoholhandläggare, IT-samordnare och förvaltningsekonom.

Publiceringsdatum
2011-01-14

Arbetsuppgifter
Familjerättsenheten är en liten enhet på sammanlagt fyra personer. Familjerättsenheten bistår enskilda och andra myndigheter i familjerättsliga frågor genom att bl a:
• Erbjuda samarbetssamtal till föräldrar, som i samband med eller efter separationen är oeniga om hur de ska lösa frågor kring vårdnad, boende eller umgänge för sina barn.
• Erbjuda föräldrar som är eniga möjlighet att skriva juridiskt bindande avtal om vårdnad, boende och umgänge.
• Fastställa faderskap.
• Verkställa vårdnad, boende och umgängesutredningar efter remiss från tingsrätt.
• Göra adoptionsutredningar.

Kvalifikationer
Socionomexamen, gärna med någon form av vidareutbildning inom relevant område. Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom individ- och familjeomsorgen.
Personliga egenskaper väger tungt i bedömningen.
Vi ser gärna manliga sökanden då vi strävar efter en jämnare könsfördelning i arbetsgruppen.

Arbetstider och omfattning
Fast lön enl överenskommelse. Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2011-03-01

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-01-28
Vi välkomnar alla sökande som bidrar till mångfald oberoende av ålder, kön, funktionshinder, social-och kulturell tillhörighet, religionstillhörighet eller sexuell läggning
Ange följande referens när du ansöker: 3-11
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Bo Jansson, 026-24 13 40, bo.jansson@sandviken.se

Facklig kontakt
Linda Johansson, 026- 24 15 53, linda.johansson@sandviken.se
Marianne Andersson, 026/24 18 79 el 24 15 59, marianne.andersson@sandviken.se

Företag
Sandvikens kommun, Individ- och familjeomsorgsförvaltningen

Adress
Sandvikens kommun, Individ- och familjeomsorgsförvaltningen
Stadshuset, Odengatan 37
81180 Sandviken

Jobbnummer
821786

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sandvikens kommun, Individ- och familjeomsorgsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sandvikens kommun, Individ- och familjeomsorgsförvaltningen: