Familjerättssekreterare Till Partille Kommun

Partille kommun, Social- och arbetsförvaltningen / Administratörsjobb / Partille
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Partille, Göteborg, Lerum, Mölndal, Härryda eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Partille kommun, Social- och arbetsförvaltningen i Partille

Partille kommuns vision är att man ska leva mitt i det goda livet. Våra 37 000 invånare och människor som arbetar och verkar i kommunen ser vi som våra kunder. Det är upp till oss 2 800 anställda, att leverera kvalitet och service som innebär att det ska vara gott att växa upp, arbeta och leva i Partille. Internt arbetar vi med en gemensam kultur för alla anställda som rustar oss för uppdraget. Värdeorden i kulturarbetet är allas lika värde, professionalitet och framåtanda.

Vi välkomnar dig med en ansökan till en heltid familjerättssekreterartjänst i Partille kommun. Partille kommuns vision är att man ska leva mitt i det goda livet. Partilles 36.000 invånare ser vi som våra kunder. Det är upp till oss ca 2.500 anställda att leverera kvalitet och service som innebär att det ska vara gott att växa upp, arbeta och leva i Partille kommun. Internt arbetar vi med en gemensam kultur för alla anställda som rustar oss för uppdraget. Värdeorden i Kulturarbetet är Allas lika värde, Professionalitet och Framåtanda.

Vi eftersträvar mångfald bland personalen avseende kön, ålder och kulturell/ etnisk bakgrund.

Publiceringsdatum
2016-06-22

Arbetsuppgifter
Familjeenheten på Social-och arbetsförvaltningen i Partille kommun söker en Familjerättssekreterare till Familjerättsgruppen.

Social-och arbetsförvaltningen i Partille består av åtta stycken mindre Enheter med en personalstyrka om ca 10 till 15 medarbetare i varje enhet. Enheterna har olika inriktningar inom socialt arbete. För varje enhet ansvarar en eller två enhetschefer. Arbetsklimatet är mycket gott och Partille har en stabil ekonomi och är en trevlig kommun att arbeta i. Som arbetstagare har du bl. a löneförmån i form av friskvård. För ytterligare information om vår arbetsplats hänvisar vi till vår hemsida.

Familjerätten i Partille ligger under enheten Familjeenheten vilken består av fyra undergrupper såsom Familjerätt, Familjerådgivning, Socionomen på Familjecentralen och Familjehemsgruppen. Som familjerättssekreterare i Partille kommer du i samarbete med ytterligare två familjerättssekreterare utföra sedvanliga familjerättsliga handläggningsuppgifter enligt Föräldrabalken och Socialtjänstlagen. Det innebär utredningar gällande vårdnad, boende, umgänge, medgivandeutredningar, fastställande av faderskap, samarbetssamtal mm. Behovet av handläggning av familjerättsärenden motsvarar en tjänst om 75% varför resterande 25% av tjänsten kommer innebära handläggning av andra arbetsuppgifter inom IFO. Dessa arbetsuppgifter kan komma att variera utifrån behov.

Du erhåller kontinuerligt stöd och metodhandledning från närmsta enhetschef och du får också processhandledning. Du kommer att komma i kontakt med flera andra samarbetspartners inom förvaltningen utifrån olika ärenden. Hela förvaltningen genomsyras av ett systemteoretiskt synsätt som uppmuntrar ett nära samarbete och att dela erfarenheter och yrkeskompetens vid behov. Detta upplevs mycket stimulerande och utvecklande av medarbetarna.

Vår vision är att de familjer som vi möter i vår yrkesutövning ska få ett professionellt och tryggt bemötande. Målet är att med hjälp av våra insatser skapa möjligheter till positiva och stabila förändringar för hela familjen med barnet i fokus.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:

Socionomexamen, med erfarenhet från arbetsuppgifter inom IFO och gärna erfarenhet av handläggning av familjerättsliga arbetsuppgifter.

Kunskaper i gällande lagstiftning

God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift

Förmåga att vårda och bygga goda relationer, kommunicera och samarbeta med andra.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet såsom att du har ett gott bemötande och lätt för att samarbeta.

ÖVRIGT
Vi eftersträvar mångfald bland personalen avseende kön, ålder och kulturell/etnisk bakgrund.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länk i annonsen och inte via e-post eller i pappersformat.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde: Fr om 2016-09-01.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-07-06
Ange följande referens när du ansöker: A588849
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anna-Karin Eglén, Enhetschef 031 - 792 16 82

Facklig kontakt
Fackliga företrädare nås via kommunens växel 031-792 10 00

Företag
Partille kommun, Social- och arbetsförvaltningen

Adress
Partille kommun, Social- och arbetsförvaltningen
Gamla Kronvägen 34
43382 Partille

Kontorsadress
Gamla Kronvägen 34 43382 Partille

Jobbnummer
2919499

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Partille kommun, Social- och arbetsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Partille kommun, Social- och arbetsförvaltningen: