Familjerättsocionom

Kristianstads kommun / Administratörsjobb / Kristianstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Kristianstad, Bromölla, Sölvesborg, Hässleholm, Östra Göinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kristianstads kommun i Kristianstad, Hörby eller i hela Sverige

Vårt arbete gör skillnad i människors vardag! Vi är cirka 7 000 medarbetare och här finns gott om utrymme för dig som vill lyfta tillsammans med oss. Kristianstad är nordöstra Skånes handelscentrum med 84 000 invånare, bara en timmes tågresa från storstadsområdet vid Öresund.

Möt framtiden med oss i arbete och välfärdsförvaltningen. Förvaltningen ansvarar för individ- och familjeomsorgen och vissa arbetsmarknads- och utbildningsinsatser i kommunen. Vi har ett samlat ansvar för att förebygga och motarbeta utanförskap och stödja medborgaren till ökad självständighet.



Vill du vara med och utveckla det familjerättsliga arbetet i Kristianstad kommun? Vi erbjuder ett stimulerande och ansvarsfullt arbete, erfaren arbetsledning, trevliga kollegor och extern handledning.


Publiceringsdatum
2018-10-26

Dina arbetsuppgifter
Att vara familjerättssocionom på mottagningsenheten innebär ett ansvarsfullt och stimulerande arbete i en kreativ miljö. Du ansvarar för familjerättslig rådgivning.

Vi genomför vårdnads-, boende- och umgängesutredningar på uppdrag av domstol. Vidare arbetar vi med utredning och fastställande av faderskap, snabbyttrande, medgivandeutredningar för adoption och samarbetssamtal.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har socionomexamen och erfarenhet av arbete med myndighetsutövning gällande barn och familjer. Arbetslivserfarenhet av arbete inom det familjerättsliga området är meriterande.

Arbetet kräver att du har datorvana och god förmåga att uttrycka dig väl i både i tal och skrift. Det är meriterande om du har erfarenhet av dokumentation i något verksamhetssystem, till exempel Procapita.

I mötet med våra familjer har du inlevelseförmåga, lyhördhet och kreativitet. Du har god förmåga att analysera och i skrift dokumentera ditt arbete. Det är viktigt att du har god samarbetsförmåga och kan arbeta självständig. Vi ser gärna att du är intresserad av utvecklingsarbete. I tjänsten tar du dig runt Kristianstads kommun i våra bilar, därför krävs B-körkort .

Anställningsvillkor
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde snarast enligt överenskommelse, under förutsättning att erforderliga budgetbeslut fattas. Placering är i Kristianstad på Östra kommunhuset med direkt närhet till busshållplats.

Om du erbjuds anställning krävs ett utdrag ur polisens belastningsregister. Enligt 2013:852 Socialtjänstlagen ska den som i sitt arbete direkt och regelbundet kommer i kontakt med barn uppvisa registerutdrag.

Sista ansökningsdag är 2018-11-18.

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta enhetschef Margareta Melin på telefon 044-13 62 17.

Välkommen med din ansökan via länken nedan tillsammans med CV och personligt brev. Har du frågor om hur du gör din ansökan kontakta systemets support på 0520-58 00 50 eller via supportrutan.

I Kristianstads kommun tillämpas heltid för alla, vilket innebär att alla medarbetare med tillsvidareanställning har rätt till heltid och deltid är en möjlighet. Rökfri arbetstid tillämpas.

Varaktighet, arbetstid
100 %. Tillträde: snarast enligt överenskommelse tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-11-18
Ange följande referens när du ansöker: AOV-2018/820
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Margareta Melin, enhetschef 044-13 62 17

Företag
Kristianstads kommun

Adress
Kristianstads kommun
Västra storgatan 12
29180 Kristianstad

Kontorsadress
Västra storgatan 12

Jobbnummer
4425831

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kristianstads kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kristianstads kommun: