Familjehemssekreterare till Verksamhetsområde Myndighet
Köpings kommun / Socialsekreterarjobb / Köping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla socialsekreterarjobb i Köping,
Kungsör,
Arboga,
Hallstahammar,
Surahammar eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Köpings kommun i Köping,
Arboga eller i
hela Sverige Köpings Kommun
Vill du känna att ditt arbete är meningsfullt och ger samhällsnytta samt bidra till att göra skillnad för barn och unga som är i behov av familjehem? Vill du dessutom vara en del av ett roligt gäng med god sammanhållning? Då kan det vara dig vi söker!
Brukarperspektiv, samverkan och helhetssyn är vägledande för oss på Social- och arbetsmarknadsförvaltningen i Köpings kommun.
Förvaltningen ansvarar för individ- och familjeomsorg, kommunala arbetsmarknadsinsatser och vuxenutbildning.
Inom verksamhetsområde IFO Myndighet arbetar vi bland annat med myndighetsutövning gällande barn, unga och vuxna. Vi handlägger ärenden enligt SoL, LVU och LVM. Vårt arbete vilar på en systemteoretisk grund där vi utgår från Signs of Safety som bas. Vi är organiserade i team utifrån mottagning, utredning och placering (familjehemsvården). Nu söker vi en till kollega till placeringsteamet!
Publiceringsdatum2024-06-28Dina arbetsuppgifterSom familjehemssekreterare rekryterar, utreder och utbildar du familjer som är intresserade av att bli familjehem. I vår strävan att hitta fler familjer som är lämpliga för uppdrag som familjehem är du en viktig ambassadör. I tjänsten innefattas även att handlägga remisser gällande barn i behov av jourfamiljehem eller familjehem. Du utför matchning av barnets behov och familjehemmets förmågor tillsammans med barnets socialsekreterare. Du har ett nära samarbete med både barnföljare och utredande socialsekreterare, vi alla sitter i samma lokaler och har därför nära till varandra.
KvalifikationerVi söker dig med socionomexamen, som har erfarenhet av myndighetsutövning inom socialtjänst. Det är viktigt att du känner dig redo för att möta människor i utsatta situationer med respekt och värdighet.
De personliga egenskaper vi söker hos dig är i första hand egen drivkraft, hög grad av flexibilitet och initiativförmåga. Du behöver vara ödmjuk, ha god social kompetens och vara en lagspelare. Som kollega bidrar du till en trygg, öppen och positiv arbetsmiljö.
Då bilkörning ingår i tjänsten är det krav på B-körkort.
Vi erbjuder dig:
En modern och säker arbetsplats med nära ledarskap och korta beslutsvägar. Ett välutvecklat administrativt stöd med tydliga arbetsprocesser. En anpassad introduktion oavsett om du är nyutexaminerad eller har lång erfarenhet.
Våra medarbetar- och brukarundersökningar visar att vi är en förvaltning i framkant!
Våra förmåner:
- Sommar och vinterarbetstid vi arbetar mindre på sommaren och har lediga "klämdagar"
- Ett generöst flextidsystem
- Friskvårdsbidrag
- Möjlighet till semesterväxling
- Positiva och välkomnande kollegor
Välkommen med din ansökan!
AnställningsvillkorTidsbegränsad anställning ca 1 år med eventuell möjlighet till förlängning. Tillsättning sker utifrån att erforderliga beslut tas.
Utdrag ur belastningsregistret ska lämnas innan anställningserbjudande. Beställ gärna utdrag innan en eventuell intervju.
Vår kommun
Köping ligger i Västra Mälardalen mellan Örebro, Västerås och Eskilstuna. Med våra 26 000 invånare är vi en lagom stor kommun där nära samarbeten blir möjliga. Att arbeta i kommunen är betydelsefullt och gör direkt skillnad i köpingsbornas vardag.
Köpings kommun har gjort sitt medieval för rekrytering och undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Ersättning Månadslön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-08-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2024/108".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Köpings kommun (org.nr 212000-2114)
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Arbetsplats Köpings Kommun
Kontakt Teamledare Tove Sjölund
0221-25976 Jobbnummer 8774486
Observera att sista ansökningsdag har passerat.