Familjehemssekreterare till Placeringsenheten

Varbergs kommun, Socialförvaltningen / Socialsekreterarjobb / Varberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla socialsekreterarjobb i Varberg, Falkenberg, Kungsbacka, Halmstad, Mölndal eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Varbergs kommun, Socialförvaltningen i Varberg, Mark eller i hela Sverige

I Varbergs kommun är vi cirka 5 000 medarbetare som delar en och samma verksamhetsidé: Vi ska förenkla människors vardag och inspirera dem att uppnå sina drömmar. Detta gör vi på väldigt många olika sätt, det finns mer än 135 olika yrken i vår breda verksamhet. Varberg växer och behoven av kommunens tjänster både ökar och förändras, därför behöver vi din kompetens.
Vill du växa med oss?

Om Placeringsenheten

På Placeringsenheten arbetar vi med de barn och ungdomar som är placerade för vård utanför det egna hemmet i familjehem.
Enheten består idag av åtta barnsekreterare, fem familjehemssekreterare, två utvecklingsledare, en administratör och en enhetschef.
Det finns planer på att utöka enheten med ytterligare en tjänst som familjehemssekreterare under 2024.
Mycket av arbetet sker i samarbete med kollegor från andra delar av socialtjänsten. Vi har även ett samarbete med övriga kommuner i länet där vi hjälps åt med olika kampanjer för rekrytering och utbildning av familjehemmen.
I Varbergs kommun finns ett uttalat mål från politiker att vi ska vara en mer attraktiv uppdragsgivare till familjehem än de privata aktörer som finns på marknaden vilket kommer innebära ett spännande utvecklingsarbete under 2024. Då arbetet tidvis är både utmanande och komplext arbetar vi aktivt med att skapa ett tillåtande och hjälpsamt klimat i arbetsgruppen och extern handledning sker regelbundet.

Publiceringsdatum
2023-12-11

Arbetsuppgifter
Vi söker nu en Familjehemssekreterare till Varberg.
Som familjehemssekreterare tillhör du placeringsenheten där vi arbetar med barn som är placerade i familjehem.
Ditt uppdrag blir att rekrytera, utreda och matcha familjehem gentemot barnets behov.
Under placeringen arbetar du med att handleda och vara ett stöd för familjehemmen i deras uppdrag.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har socionomexamen och erfarenhet av socialt arbete.
Meriterande är tidigare erfarenhet av arbete som familjehemssekreterare och om du har någon erfarenhet av handledning.
För att trivas med arbetet så behöver du vara både flexibel och strukturerad men framför allt ansvarstagande.

Körkort är ett krav och resor i tjänsten är vanligt förekommande.

Är du nyfiken och har frågor om tjänsten så tveka inte att höra av dig!

ÖVRIGT
Varbergs kommun har ett politiskt beslut om önskad sysselsättningsgrad. Detta innebär att den anställde har rätt att arbeta heltid eller önskad deltid.

Ersättning
Månadslön Individuell lönesättning tillämpas, ange gärna löneanspråk.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-01-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1264019".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Varbergs kommun (org.nr 212000-1249)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Varbergs kommun, Socialförvaltningen

Kontakt
Enhetschef
Henrik Prahl
0340-888 68

Jobbnummer
8320620

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Varbergs kommun, Socialförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Varbergs kommun, Socialförvaltningen: