Familjehemssekreterare till enheten för familjhem och familjerät

Örebro kommun / Administratörsjobb / Örebro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Örebro, Kumla, Hallsberg, Nora, Lindesberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Örebro kommun i Örebro, Kumla, Nora, Ljusnarsberg eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2019-06-11

Om tjänsten
Vi söker dig som vill bli en del av en enhet som präglas av ansvarstagande, generositet och höga ambitioner. Vi vill ta vara och utveckla din kunskap och din kreativitet och hoppas du blir en av oss.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
• handlägga det som rör barnet i familjehemmet, ex överväga och ompröva vården
• genomföra omplacerings- och hemtagningsutredningar vid behov
• ha en nära kontakt med föräldrar och övriga nätverk
• arbeta utifrån beprövad kunskapsteori och evidensbaserade metoder
• känna till och följa gällande lagar, policys och rutiner för verksamheten
• arbeta och dokumentera i de verksamhetssystem som finns

Kompetenser
• socionomexamen 210 hp
• B-körkort för manuell växellåda

Som socialsekreterare är det viktigt att du har ett flexibelt tänk och förmåga att hitta snabba rättssäkra lösningar. Du föredrar att arbeta i team med ett gemensamt ansvarstagande samtidigt som du självständigt driver arbetet framåt. I rollen är det viktigt att du är lyhörd i kontakten med andra och att du har en naturlig förmåga attsätta dig in i andras perspektiv och situation utan att förlora din professionella integritet. Arbetet ställer krav på god kommunikativ förmåga, vilket bl.a. innebär att du på ett tydligt och strukturerat sätt kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Givetvis ska du även vara engagerad och aktivt delta i utvecklingsarbetet. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Meriterande
• erfarenhet av familjehemsvård
• erfarenhet/kunskap om att arbeta med BBIC
• erfarenhet av dokumentationssystemet Procapita
• erfarenhet av MI

Tjänstens omfattning och tillträde
Tillsvidare, 100%
Antal tjänster: 1
Tillträde: snarast eller enligt överenskommelse

Vikariat, 100%
Antal tjänster: 1
Tillträde: from 1 september 2019 - tom 1 september 2020

Om arbetsplatsen
Enheten består av 37 personer. Arbetsuppgifterna i enheten är i huvudsak indelade i familjehemsvård samt familjerättsfrågor. Familjehemsdelen är främst uppdelad i tre grupper som arbetar med att rekrytera, utreda och stödja våra familjehem samt följa och stödja barnet i familjehemmet.



Övrig information
Om du erbjuds anställning inom arbete med barn/ungdomar är du skyldig att visa upp ett utdrag ur belastningsregistret.
Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på orebro.se/jobb.

Så ansöker du
Sista ansökningsdag är 25 juni 2019. Urval och intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan redan idag.

Välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemanningsföretag i rekryteringen.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Individuell lön.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-06-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anna-Karin Landström, Enhetschef 019-21 42 65
SACO ., Facklig Expedition 019-21 30 96
Vision, Avdelning 012, Facklig expedition 019-21 11 93

Företag
Örebro Kommun

Adress
Örebro Kommun
Box 30000
70135 Örebro

Kontorsadress
Box 30000

Jobbnummer
4830349

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Örebro kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Örebro kommun: