Familjehemssekreterare, Familjehem och Familjerättsenheten

Kungälvs kommun, Barn och Ungdomsenheten / Administratörsjobb / Kungälv
2016-01-08
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Familjehemssekreterare, Familjehem och Familjerättsenheten" (publicerad 2016-05-16) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Kungälv, Göteborg, Partille, Lerum, Mölndal eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kungälvs kommun, Barn och Ungdomsenheten i Kungälv

Sektorn Arbetsliv och Stöd är indelad i fyra verksamheter, Stöd/boende Sol, Stöd/boende LSS, Arbetslivscentrum och en samlad Myndighetsverksamhet där Familjehem och Familjerättsenheten är en av enheterna. Vi som arbetar på Familjehem och Familjerättsenheten består av tre barnsekreterare, fyra familjehemssekreterare, tre kontaktsekreterare (SoL/LSS) fyra familjerättssekreterare och en enhetschef. Metodstöd i det dagliga arbetet ges av processledare.

Kungälv har som mål att förändra sitt arbetssätt i syfte att arbeta mer processinriktat, i kommunens nya aktivitetsbaserade stadshus, för att stärka effektiviteten och stödja kommunikation och samarbete. I det ingår också IT-lösningar som främjar ett papperslöst arbetssätt.

I Kungälv är vi för en god och hälsofrämjande arbetsmiljö och erbjuder bland annat friskvård med möjlighet till varierande aktiviteter. Rökfri arbetstid tillämpas i hela förvaltningen. Kungälv har förmånliga avtal med västtrafik.

Publiceringsdatum
2016-01-08

Arbetsuppgifter
Du kommer att som familjehemssekreterare ingå i Familjehemsgruppen. Arbetsuppgifterna är att rekrytera, utreda och handleda familjehem. Vi söker två familjehemssekreterare varav den ena av tjänsterna främst är inriktad på familjehem för ensamkommande barn.

Kvalifikationer
Du har socionomexamen med erfarenhet av att utreda och handleda familjehem och gärna utbildning i att utreda enligt Kälvestensmodellen och handledarutbildning i att handleda familjehem. Du är intresserad av socialt utvecklingsarbete samt är öppen för nya sätt att arbeta och verka i, och utveckla arbetssättet i vårt nya aktivitetsbaserade kontor. Du har god förmåga att samarbeta, arbeta flexibelt och självständigt och har lätt att utrycka dig i tal och skrift. Du har körkort. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Ansökan tas endast emot digitalt via offentligajobb.se.
Betyg/intyg lämnas på begäran eller vid en eventuell intervju.
Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten ej behöver tas i anspråk av befintlig personal på grund av övertalighet eller annan orsak.
Urvalsprocessen sker löpande under ansökningstiden.
Vi tillämpar rökfri arbetstid och erbjuder våra medarbetare friskvårdsbidrag.
Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
KUNGÄLVS KOMMUN HAR UPPHANDLADE AVTAL.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-01-27
Ange följande referens när du ansöker: A532299
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Ingegerd Ragnarsdotter, Enhetschef Barn och Ungdomsenheten 0303-23 91 43
Liselott Thoss, Familjehemssekreterare 0303 - 23 96 28

Facklig kontakt
Carina Winkler, SSR 0303 - 23 91 09
Vision 0303 - 23 80 00

Företag
Kungälvs kommun, Barn och Ungdomsenheten

Adress
Kungälvs kommun, Barn och Ungdomsenheten
Box 666
44281 KUNGÄLV

Kontorsadress
Stadshuset KUNGÄLV

Jobbnummer
2605717

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kungälvs kommun, Barn och Ungdomsenheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kungälvs kommun, Barn och Ungdomsenheten: