Familjehemssekreterare, Familjehem och Familjerättsenheten
Kungälvs kommun, Barn och Ungdomsenheten / Administratörsjobb / Kungälv
2016-01-08
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Familjehemssekreterare, Familjehem och Familjerättsenheten" (publicerad 2016-05-16) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Kungälv,
Göteborg,
Partille,
Lerum,
Mölndal eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kungälvs kommun, Barn och Ungdomsenheten i Kungälv Sektorn Arbetsliv och Stöd är indelad i fyra verksamheter, Stöd/boende Sol, Stöd/boende LSS, Arbetslivscentrum och en samlad Myndighetsverksamhet där Familjehem och Familjerättsenheten är en av enheterna. Vi som arbetar på Familjehem och Familjerättsenheten består av tre barnsekreterare, fyra familjehemssekreterare, tre kontaktsekreterare (SoL/LSS) fyra familjerättssekreterare och en enhetschef. Metodstöd i det dagliga arbetet ges av processledare.
Kungälv har som mål att förändra sitt arbetssätt i syfte att arbeta mer processinriktat, i kommunens nya aktivitetsbaserade stadshus, för att stärka effektiviteten och stödja kommunikation och samarbete. I det ingår också IT-lösningar som främjar ett papperslöst arbetssätt.
I Kungälv är vi för en god och hälsofrämjande arbetsmiljö och erbjuder bland annat friskvård med möjlighet till varierande aktiviteter. Rökfri arbetstid tillämpas i hela förvaltningen. Kungälv har förmånliga avtal med västtrafik.
Publiceringsdatum2016-01-08ArbetsuppgifterDu kommer att som familjehemssekreterare ingå i Familjehemsgruppen. Arbetsuppgifterna är att rekrytera, utreda och handleda familjehem. Vi söker två familjehemssekreterare varav den ena av tjänsterna främst är inriktad på familjehem för ensamkommande barn.
KvalifikationerDu har socionomexamen med erfarenhet av att utreda och handleda familjehem och gärna utbildning i att utreda enligt Kälvestensmodellen och handledarutbildning i att handleda familjehem. Du är intresserad av socialt utvecklingsarbete samt är öppen för nya sätt att arbeta och verka i, och utveckla arbetssättet i vårt nya aktivitetsbaserade kontor. Du har god förmåga att samarbeta, arbeta flexibelt och självständigt och har lätt att utrycka dig i tal och skrift. Du har körkort. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Ansökan tas endast emot digitalt via offentligajobb.se.
Betyg/intyg lämnas på begäran eller vid en eventuell intervju.
Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten ej behöver tas i anspråk av befintlig personal på grund av övertalighet eller annan orsak.
Urvalsprocessen sker löpande under ansökningstiden.
Vi tillämpar rökfri arbetstid och erbjuder våra medarbetare friskvårdsbidrag.
Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
KUNGÄLVS KOMMUN HAR UPPHANDLADE AVTAL.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-01-27
Ange följande referens när du ansöker: A532299
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktIngegerd Ragnarsdotter, Enhetschef Barn och Ungdomsenheten 0303-23 91 43
Liselott Thoss, Familjehemssekreterare 0303 - 23 96 28
Facklig kontaktCarina Winkler, SSR 0303 - 23 91 09
Vision 0303 - 23 80 00
FöretagKungälvs kommun, Barn och Ungdomsenheten
AdressKungälvs kommun, Barn och Ungdomsenheten
Box 666
44281 KUNGÄLV
KontorsadressStadshuset KUNGÄLV
Jobbnummer 2605717
Observera att sista ansökningsdag har passerat.