Familjehemssekreterare

Gävle kommun, Myndighet / Socialsekreterarjobb / Gävle
2022-09-28
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Familjehemssekreterare" (publicerad 2023-02-03) ⬅️


Visa alla socialsekreterarjobb i Gävle, Älvkarleby, Sandviken, Ockelbo, Ovanåker eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Gävle kommun, Myndighet i Gävle

Gävle växer och är i stark utveckling. Vi erbjuder intressanta och utmanande jobb med goda möjligheter för dig att växa. I kuststaden Gävle har du nära till natur, kultur och upplevelser. Vill du vara med och ta Gävle in i framtiden? Nu söker vi dig som vill göra Gävle ännu bättre tillsammans med oss!

Välfärd Gävles medarbetare gör Gävle tryggare för barn, unga och äldre, personer med funktionsnedsättning och människor i utsatta situationer. Vi jobbar även med att skapa de bästa förutsättningarna för vuxnas lärande och för personlig utveckling. Vi erbjuder framtidsyrken som både utmanar och utvecklar och du jobbar med sånt som är viktigt på riktigt. Tillsammans gör vi Gävle tryggare!

Publiceringsdatum
2022-09-28

Arbetsuppgifter
Är du utbildad Socionom och vill arbeta med att rekrytera och utreda familjehem? Bra! Vi söker en intressant och kunnig medarbetare till oss! Tillsammans gör vi Gävle bättre.

Rekryteringsenheten ligger på Ruddammsgatan 27. Vår enhet består av 17 medarbetare samt en enhetschef. Som familjehemssekreterare kommer du huvudsakligen att rekrytera och utreda olika typer av uppdragstagare främst med inriktning familjehem. Andra centrala arbetsuppgifter är att upprätta avtal samt svara på ekonomifrågor.

Som familjehemssekreterare hos oss kommer du tillhöra myndighetskontoret som har ett nära samarbete med Välfärd Gävles utredningsenheter. Vi erbjuder betydelsefulla och spännande arbetsuppgifter med ett självständigt yrkesansvar och ett brett kontaktnät. Du kommer att vara delaktig, driva frågor och utveckla vårt arbete för barn och unga samt våra uppdragstagare.

Kvalifikationer
För att vara aktuell för tjänsten ska du ha socionomexamen. Du ska ha dokumentationsvana och kunna uttrycka dig väl i tal och skrift. Då arbetet innebär resor krävs B-körkort samt körvana. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av barnavårds- och/eller familjehemsutredningar samt erfarenhet av att rekrytera familjehem. Det är önskvärt om du har kunskap och erfarenhet av IT-systemet Treserva.

Du har förmågan att se vad som behöver prioriteras, är effektiv och använder resurserna för att på bästa sätt nå resultat. Du är prestigelös i ditt samarbete med andra. Som person kan du anpassa dig till olika situationer, och ha ett flexibelt förhållningsätt. Du ser möjligheter i förändringar.

Dessutom kan du formulera dig väl i samspel med andra gällande tal och skrift samt att du kan anpassa ditt språk till olika situationer, syften och mottagare. Du har förmågan att ta initiativ i sociala sammanhang, du har ett starkt intresse av att skapa förtroendefulla relationer.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Gävle kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via Visma Recruit och inte via e-post eller pappersformat.

Om du söker en deltidstjänst hos oss så finns ett beslut inom Gävle kommun som innebär att du som tillsvidareanställd medarbetare kan begära att du vill arbeta heltid. En sådan begäran kan innebära att du kan behöva utföra andra arbetsuppgifter än dina ordinarie.

Gävle kommun hör till finskt förvaltningsområde. Om du därför utöver våra övriga kompetenskrav även talar finska, kan det vara en merit.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Gävle kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-10-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Gävle kommun, Myndighet

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C102749".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Gävle kommun (org.nr 212000-2338)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Gävle kommun, Myndighet

Kontakt
Stf, Enhetschef
Kristina Nyberg
kristina.nyberg@gavle.se
026-17 24 03

Jobbnummer
7022169

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Gävle kommun, Myndighet

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Gävle kommun, Myndighet: