Familjehemssekreterare

Älmhults kommun, Individ och familjomsorg / Socialsekreterarjobb / Älmhult
2022-05-02
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Familjehemssekreterare" (publicerad 2022-05-18) ⬅️


Visa alla socialsekreterarjobb i Älmhult, Osby, Östra Göinge, Ljungby, Markaryd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Älmhults kommun, Individ och familjomsorg i Älmhult

Älmhults kommun befinner sig i ett expansivt utvecklingsskede och befolkningen växer som aldrig förr. Vi behöver medarbetare som aktivt och engagerat bidrar till kommunens fortsatta utveckling. I Älmhult kombinerar du den mindre ortens fördelar med en unik internationell atmosfär. Här är det lätt att leva och bo och du har nära till det mesta. Goda kommunikationer gör det lätt att pendla.

Älmhults familjehemssekreterare har sin fysiska arbetsplats på Norra Esplanaden 18 C i Älmhult. Vi har gjort ett aktivt val att samla IFO, s verkställighet på en och samma plats vilket innebär att dina närmaste kollegor består av behandlare, boendestödjare och fältare.
Socialsekreterarna har sin arbetsplats förlagd på ett kort promenadavstånd.


Publiceringsdatum
2022-05-02

Arbetsuppgifter
Vi söker nu ytterligare en medarbetare med ett genuint intresse för familjehemsvården. Vill du bidra till att utveckla vår verksamhet tillsammans med oss? Då kan du vara den person vi söker! Vi värnar om det goda mötet och att varje besök ska vara av god kvalitet för samtliga inblandade.

Vi erbjuder ett utvecklande och betydelsefullt arbete. Som familjehemssekreterare hos oss har du:
• En flexibel arbetsmiljö
• Närhet till din teamledare och enhetschef
• Möjlighet att påverka ditt arbete

Som familjehemssekreterare kommer du samarbeta med kommunens insatshandläggare och tillsammans samverka för Barnets bästa.
Dina arbetsuppgifter kommer bland annat bestå av att rekrytera, utreda, stötta och utbilda familjehem, kontaktpersoner och kontaktfamiljer.
Att matcha insatsen till det specifika barnets behov utgör en central roll i familjehemssekreterarens arbete. Stöd till familjehemmen är en central del i familjehemssekreterarens arbete och sker vanligtvis under dagtid. Visst kvällsarbete samt längre resor kan dock förekomma.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har socionomexamen eller annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
Vi ser gärna att du har minst ett års erfarenhet av familjehemsvård och har gått utbildningen "Nya Kälvesten".
Utbildning "Ett hem att växa i" är meriterande
Du är en person som ser möjligheter och som ser dig själv som en resurs i mötet med andra människor. Du behöver både ha förmågan att vara flexibel i ditt arbetssätt men också kunna visa på tydlighet och struktur när det behövs. Du har förmågan att hitta individens egna resurser genom att vara kreativ, lyhörd och anpassningsbar utifrån olika möten. Som familjehemssekreterare behöver du ha god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift, samt god samarbetsförmåga.



ÖVRIGT
Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. arbetet kan omfatta obekväm arbetstid och resor. Tillsvidareanställning, tillträde: 2022-06-01 Vi önskar tillträde så snart som möjligt.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-05-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Älmhults kommun, Individ och familjomsorg

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1118320/2022".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Älmhults kommun (org.nr 212000-0647)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Älmhults kommun, Individ och familjomsorg

Kontakt
Enhetschef
Ann Lilja
ann.lilja@almhult.se
0476-642480

Jobbnummer
6592863

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Älmhults kommun, Individ och familjomsorg

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Älmhults kommun, Individ och familjomsorg: