Familjehemssekreterare

Höganäs kommun Socialförvaltningen / Administratörsjobb / Höganäs
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Höganäs, Bräcke, Helsingborg, Ängelholm, Bjuv eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Höganäs kommun Socialförvaltningen i Höganäs

Att leva i Kullabygden är inte att bo mitt i smeten. Här hittar man i stället en härlig natur och lugn och ro. Oavsett var man befinner sig är det aldrig längre än några kilometer till närmaste strand samtidigt som skolor, service och kommunikationer finns på cykelavstånd. Man kan dessutom bo i en gammal skånelänga eller kanske hästgård till ett pris som ligger långt under det pris som gäller i storstadsregionerna.
Socialförvaltningen ansvarar för att ge stöd och service till kommunens invånare samt bevakar olika gruppers rättigheter och skyldigheter enligt gällande lagstiftning. Inriktningen är individuell men också generell och förebyggande.
Socialförvaltningen är indelad i två områden: Vård och omsorg samt Individ- och familjeomsorg.
Vård- och omsorg arbetar med service och vårdinsatser för äldre och funktionshindrade.
Individ- och familjeomsorg arbetar med stöd och service till familjer och enskilda när det generella välfärdssystemet inte räcker till.

Publiceringsdatum
2010-05-07

Arbetsuppgifter
Tillsvidareanställning 0.75, med eventuell möjlighet till vikariat upp till heltid.
Arbetet som familjehemssekreterare innebär att du tillsammans med din kollega ansvarar för familjhemsvården i Höganäs kommun. Dina arbetsuppgifter består i, för närvarande, att ha regelbundna samtal med barnet i familjehemmet, minst var tredje månad. Samtalen genomförs för att följa upp barnets syn på placeringen, skola, kamrater, hälsa, kontakt med biologiska föräldrar mm. Du kommer också att ha regelbunden kontakt med biologiska föräldrar, övriga anhöriga, skola m.fl. I arbetsuppgifterna ingår också att göra övervägande var sjätte månad samt vård- och genomförandeplan enligt BBIC.
Din kollega genomför familjehemsutredningen utifrån barnets behov. I detta arbete ingår regelbunden handledning av familjehemmet.

Kvalifikationer
För tjänsten gäller socionomexamen. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet, självständighet, god samarbetsförmåga, flexibilitet och utvecklingsambitioner.
Det krävs att du har en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.
Eftersom arbetet innebär en del resande med tjänstebil är körkort en förutsättning.
Meriterande är erfarenhet av familjehemsarbete och BBIC.
Välkommen med din ansökan till en positiv och engagerad arbetsgrupp
Vill du veta mer: Kontakta familjehemssekreterare Tina Hallgren 042 33 71 32 eller enhetschef Anita Hansson 042 33 71 60.
Fackliga företrädare: Lisa Larsson, SSR och Carina Höjing, SKTF.

Arbetstider och omfattning
Heltid / deltid. Tillsvidareanställning 0.75, med eventuell möjlighet till vikariat upp till heltid. Tillsvidareanställning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2010-05-25
Ange följande referens när du ansöker: A123725
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Tina Hallgren, 042-337132
Anita Hansson, 042-33 71 28

Facklig kontakt
Lisa Larsson, 042-337100
Carina Höjing, 042-337100

Företag
Höganäs kommun Socialförvaltningen

Adress
Höganäs kommun Socialförvaltningen
26382 Höganäs

Jobbnummer
647065

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Höganäs kommun Socialförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Höganäs kommun Socialförvaltningen: