Familjehemssekreterare
Flens Kommun / Administratörsjobb / Flen
2019-05-24
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Familjehemssekreterare" (publicerad 2024-02-19) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Flen,
Katrineholm,
Eskilstuna,
Gnesta,
Vingåker eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Flens Kommun i Flen Arbetsplats
Avdelningen Individ och familj och Egen försörjning är en av tre avdelningar inom Socialförvaltningen. De andra avdelningarna är Äldreomsorg och Funktionsnedsättning. Avdelningen Individ och Familj/ Egen försörjning ansvarar för Flens kommuns utrednings- och insatsarbete. Avdelningen är indelad i fyra enheter Utredningsenheten, Barn- och familjeenheten samt enheten med Nova bo och behandling vuxna och ungdomar, HVB och Stödboende Villagatan för ensamkommande samt Egen försörjning. Enheterna har enhetschefer med budget- personal- och arbetsmiljöansvar inom respektive enhet.
Vi söker nu en familjehemssekreterare som vill vara med och påverka och möjliggöra detta utvecklingsarbete tillsammans med oss.
Publiceringsdatum2019-05-24Dina arbetsuppgifterDu kommer att arbeta som som familjehemssekreterare vilket innebär att rekrytera, utreda, utbilda och handleda uppdragstagare - familjehem, kontaktfamiljer och kontaktpersoner med stöd av olika metoder som Brafam, Kälvesten, Familjehemsvinjetter, Ett hem att växa i etc. Du arbetar med att ge stöd och handledning till uppdragstagare. Målet är att utgå från det tredelade föräldraskapet; socialtjänsten, familjehemmet och familjen. Nära samarbete med socialsekreteraren för barnet och andra samarbetspartners är en viktig del i arbetet för att bäst se till individens behov.
Vi arbetar enligt BBIC och använder oss av verksamhetssystemet Pulsen Combine.
Vem söker vi?
Vi söker dig som vill vara med och utveckla Flens socialtjänst där det förebyggande arbetet är en central del. Önskvärt är att du är utbildad socionom eller det som arbetsgivaren bedömer likvärdigt. Vi ser gärna att du har kunskaper vad gäller barns utveckling och gärna erfarenhet av arbete med barn och familjer. Vidare ser vi det som meriterande om du har tidigare erfarenheter av arbete med familjehemsvård och uppföljningar av insatser.
Du är trygg i dig själv och har god förmåga till att arbeta både självständigt och tillsammans med andra parter. Du behöver vara flexibel men också ha struktur och förstå vikten av ett gott samarbete med alla aktörer som finns runt barn och familj. Arbetet som familjehemssekreterare kräver god förmåga i att skapa relationer, kommunicera och kunna hantera svåra situationer. God dokumentationsvana krävs.
För tjänsten behöver du ha B-körkort.
Vad erbjuder vi?
Vi erbjuder ett spännande, meningsfullt och varierande arbete i en liten kommun med korta beslutsvägar. Hos oss får du ett nära chefsstöd, extern handledning och möjligheter till kompetensutveckling. Vi vill att du ska trivas, må bra och utvecklas med oss i Flens kommun. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag och möjlighet till semesterväxling. Självklart omfattas din anställning av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård. Vi har idag ett projekt gällande hund på arbetet.
Välkommen in med din ansökan senaste den
Antal tjänster: Två tjänster
Tjänstgöringsgrad: 100%
Tillsättning: Enligt överenskommelse.
Läs gärna mer om kommunens arbete på
www.flen.se och följ oss på instagram, där heter vi tillsammansarviflen.
Kontaktperson för detta jobbMaria-Theres Erlandsson, Enhetschef Barn och familjeenheten
0157-430366,
maria.theres.erlandsson@flen.seVaraktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningFlens kommun tillämpar individuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-06-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagFlens Kommun
AdressFlens Kommun
Sveavägen 1
64281 Flen
KontorsadressSveavägen 1
Jobbnummer 4805734
Observera att sista ansökningsdag har passerat.