Familjehemssekreterare

Borås Stad / Administratörsjobb / Borås
2018-11-14
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Familjehemssekreterare" (publicerad 2019-05-02) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Borås, Bollebygd, Svenljunga, Ulricehamn, Alingsås eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Borås Stad i Borås

Familjehemssekreterare

till Individ- och familjeomsorgsförvaltningen
(Ref nr 26:2018:35)

Familjehemsenheten i Borås stad matchar barns behov mot olika uppdragstagare såsom familjehem, kontaktpersoner och kontaktfamiljer. Som familjehemssekreterare kan just du göra skillnad och ge bra förutsättningar för de barn som behöver stöd och hjälp. Vår enhet består av goda kollegor, en närvarande och stödjande arbetsledning samt en god arbetsstruktur med väl fungerande rutiner. På enheten arbetar för närvarande en metodhandledare och tolv familjehemssekreterare samt en pedagogisk samordnare. Från och med den 1 januari 2019 kommer enheten också bestå av åtta socialsekreterare för att genom ett ännu tätare teamarbete ge de barn som placeras utom det egna hemmet i familjehem de bästa förutsättningarna.

Arbetsplats:
Familjehemsenheten, IFO Barn och unga

Anställningsvillkor:
Enheten söker två tjänster med tillsvidareanställning 100 % med tillträde enligt överenskommelse.

Arbetsuppgifter:
Som familjehemssekreterare rekryterar, utreder, utbildar och stödjer du våra uppdragstagare såsom familjehem, kontaktpersoner och kontaktfamiljer. En viktig del är att fungera som råd och stöd till dessa. Att matcha en insats mot ett barns behov är också en central roll i ditt arbete, likaså att rekrytera och utreda intressenter som vill bli uppdragstagare. I din tjänst ingår även att utbilda familjehem och anordna olika typer av events, ibland på kvällstid och vid några tillfällen under året på helger. Då vi erbjuder våra familjehem och kontaktfamiljer stöd på kvällar och helger per telefon ingår också att ha beredskap dessa tider enligt ett rullande schema.


Kvalifikationer:
Socionomexamen eller likvärdig utbildning. Du ska ha god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift, samt ha god samarbetsförmåga. Vi ser gärna att du har erfarenhet av familjehemssekreterararbete och/eller utredningsarbete med familjer och barn. Vi vill också att du har goda kunskaper inom gällande lagstiftningar.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. B-körkort krävs.

Upplysningar lämnas av enhetschef Maria Trygg, telefon 033-35 35 59, 0766-47 12 28,
mail: maria.trygg@boras.se eller av metodhandledare Catrin Karlsson, telefon 033-35 77 74, 0768-88 77 74,
mail: catrin2.karlsson@boras.se. Fackliga företrädare nås via Borås stads växel tfn 033-35 70 00.

Välkommen med din ansökan senast den 2018-12-06. Vi använder oss av löpande urval.

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare Tillträde enligt överenskommelse

Publiceringsdatum
2018-11-14

Ersättning
Enligt avtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-12-06
Ange följande referens när du ansöker: 26:2018:35
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Borås Stad

Adress
Borås Stad
Individ- och familjeomsorgsförvaltningen
50180 Borås

Kontorsadress
Se vår hemsida www.boras.se

Jobbnummer
4458703

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Borås Stad

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Borås Stad: