Familjehemssekreterare

Socialförvaltningen / Administratörsjobb / Lysekil
2018-04-18
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Familjehemssekreterare" (publicerad 2018-10-01) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Lysekil, Sotenäs, Munkedal, Orust, Uddevalla eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Socialförvaltningen i Lysekil, Mellerud, Vara, Säffle, Mariestad eller i hela Sverige

Vi som arbetar i Lysekils kommun har några av Sveriges viktigaste jobb - vi gör skillnad i människors vardag och bygger ett samhälle för alla. Vårt jobb är att ge invånarna i Lysekils kommun service, stöd och hjälp och tillsammans utvecklar vi verksamheten.

Ett liv i Lysekils kommun är ett liv nära havet och naturen - här finns möjlighet till både eftertanke och äventyr i en av Bohusläns vackra kustkommuner. På www.livetilysekil får du veta mer om hur ett liv i vår kommun kan se ut.

Vår vision: Lysekils kommun är en hållbar och attraktiv kommun året runt som kännetecknas av kreativitet och framtidstro. Lysekil är en självklar mötesplats och ledande inom maritima näringar.




Publiceringsdatum
2018-04-18

Beskrivning
Vi söker en familjehemssekreterare till familjehemsgruppen inom Barn och Ungdomsenheten.

Vill du bli en av oss och arbeta i fina kustnära Lysekil, med centralt kontor nära havet?

Vi i familjehemsgruppen är erfarna barnsekreterare och familjehemssekreterare som arbetat upp hållbara strukturer för vårt arbete och planerar nu den fortsatta utvecklingen av familjehemsvården i Lysekil. Arbetet sker i nära samarbete med vår arbetsledare. Vi har regelbunden extern processhandledning, vilket är viktigt för oss.

Vi jobbar nära varandra, är prestigelösa och bjuder på oss själva. Utöver att ingå i en arbetsgrupp med lång erfarenhet av att arbeta med placerade barn och familjehem, så erbjuder vi dig också kompetensutveckling, friskvårdsbidrag samt en personalklubb som regelbundet anordnar trevliga aktiviteter!

Dina arbetsuppgifter
Som familjehemssekreterare arbetar du med att rekrytera, utreda, och handleda familjehem. Det innebär bland annat att åka på hembesök, göra intervjuer samt stötta familjehemmen i deras uppdrag. Målet är att våra familjehem ska vara i egen regi och att de ska få ett kvalificerat stöd på olika nivåer utifrån vad barnet och familjen behöver. Vi arbetar även med att utveckla tydliga strukturer runt arbetet då barn akut behöver placeras i jourhem. Detta med syfte att skapa trygghet i samarbetet och för barnen.

Du har ett nära samarbete med socialsekreterare/barnsekreterare och tillsammans arbetar vi för att de familjehemsplacerade barnen ska få likvärdiga möjligheter som andra barn. Vi värdesätter teamarbetet mellan barnsekreterare och familjehemssekreterare.

Kvalifikationer
Vi söker dig som är socionom, socialpedagog eller har annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Vi ser gärna att du har en relevant vidareutbildning som exempelvis Kälvestens intervjumodell samt BBIC. Tidigare erfarenhet av arbete som socialsekreterare med myndighetsutövning ser vi som meriterande. Du har god kunskap om barns behov och av att möta människor i svåra livssituationer. Du ska vara flexibel, ha förmåga att lyssna och att se saker ur flera perspektiv. Du ska ha mod och förmåga att skapa relationer med de barn och familjer vi arbetar med.

Du behöver också stimuleras av samarbete och kontakter med andra samverkansparter och ha lätt för samverkan med andra, såväl internt som externt. Du behöver kunna växla mellan olika arbetsuppgifter och självständigt planera och ansvara för dessa. Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Arbetet innebär både resor i och utanför kommunen.

Hör gärna av dig om du har frågor och välkommen med din ansökan!

Intervjuer kommer ske löpande under ansökningstiden.

Anställningsvillkor
Vi arbetar aktivt med mångfald för att tillvarata de kvaliteter som sökande med olika bakgrund har.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning

Ersättning
Individuell lönesättning, månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-05-06
Ange följande referens när du ansöker: 2018/97
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Ann-Catrin Waldén, Enhetschef 0523-61 34 02

Företag
Socialförvaltningen

Adress
Socialförvaltningen
Kungsgatan 44
45380 Lysekil

Kontorsadress
Kungsgatan 44

Jobbnummer
4092545

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Socialförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Socialförvaltningen: