Familjehemssekreterare
Hässleholms kommun / Administratörsjobb / Hässleholm
2017-05-05
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Familjehemssekreterare" (publicerad 2024-10-16) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Hässleholm,
Perstorp,
Östra Göinge,
Kristianstad,
Osby eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Hässleholms kommun i Hässleholm Hässleholms kommun är en viktig knutpunkt i Sverige. Här möts människor för att leva, uppleva, arbeta och lära i en kommun präglad av nyfikenhet och utveckling. Våra medarbetare skapar kvalité som syns, visar respekt för individen och sätter medborgaren i fokus.
Socialförvaltningen ansvarar för kommunens individ- och familjeomsorg och har cirka 250 medarbetare. Verksamheten är organiserad i fem verksamhetsområden; Barn och familj myndighet, Barn och familj stöd och behandling, Ekonomiskt bistånd, Ensamkommande barn, Vuxenverksamhet samt en administrativ enhet. Vårt förvaltningskontor finns centralt i Hässleholm med direkt närhet till både tåg- och bussförbindelser.
Familjehemsenheten är en del inom verksamheten Barn och familj Myndighet. Enheten består av tio socialsekreterare och en nära enhetschef. För introduktion i arbetet kommer du utöver arbetsledning få stöd av en fadder i din arbetsgrupp. Du kommer till en grupp med lång erfarenhet och stor kompetens i socialt arbete.
Publiceringsdatum2017-05-05Dina arbetsuppgifterSom familjehemssekreterare kommer du, tillsammans med dina fyra kollegor, arbeta med att rekrytera, utreda, samt utbilda och handleda familjehem, såväl enskilt som i grupp. Vi använder oss av Socialstyrelsens standardiserade bedömningsinstrument Bra-fam vid rekrytering samt Nya Kälvesten vid utredning.
KvalifikationerVi söker dig som är utbildad socionom med erfarenhet av myndighetsarbete med barn och unga inom socialtjänsten, främst av familjehemsvård. Erfarenhet av att arbeta med BBIC, god datorvana och administrativ förmåga är viktigt. Meriterande är utbildning inom handledning av familjehem och Nya Kälvesten.
Vi söker dig som är kreativ, nyfiken och intresserad av att delta i det interna utvecklingsarbetet. Vi värdesätter att du är utåtriktad och förutsätter att du har en god samarbetsförmåga då arbetet innehåller många kontakter. För att klara av arbetet behöver du dessutom ha förmåga att självständigt lägga upp och ansvara för dina arbetsuppgifter. B-kört är ett krav eftersom arbetet innebär resor både inom och utanför kommunen.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Om du erbjuds tjänsten kommer du behöva visa upp ett utdrag ur belastningsregistret.
För mer information om tjänsten, vänligen kontakta enhetschef Lena Källström 0451?26 88 20 eller verksamhetschef Marie Olsson Taxén, 0451- 26 88 74. Fackliga representanter nås via kommunens växel 0451-26 70 00.
I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval vilket innebär att vi kallar intressanta kandidater till intervju efter hand som de kommer in. Sista ansökningsdag är den 26 maj.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-05-26
Ange följande referens när du ansöker: Soc 38/2017
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktEnhetschef Lena Källström 0451-26 88 20
Verksamhetschef Marie Olsson Taxén 0451 26 88 74
FöretagHässleholms kommun
AdressHässleholms kommun
Box 174
28122 HÄSSLEHOLM
KontorsadressSocialförvaltningen
Jobbnummer 3478940
Observera att sista ansökningsdag har passerat.