Familjehemssekreterare

Båstads Kommun, IOF / Administratörsjobb / Båstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Båstad, Laholm, Ängelholm, Halmstad, Bräcke eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Båstads Kommun, IOF i Båstad

Båstads kommun söker
Familjehemssekreterare
till enheten för utredning och öppenvårdsenheten på IoF i Båstad

Placering: Individ och Familj, Båstads kommun

Vill du bli vår nya Familjehemssekreterare?
Välkommen till oss!

Individ och familj i Båstad kommun har under 2015 genomgått en organisationsförändring. Vi satsar nu på att bli en av Skånes främsta socialtjänster och en arbetsplats som kännetecknas professionalism och gemenskap. Som ett led i detta kommer vi nu att annonsera ut en rad olika tjänster. Däribland tjänsten som familjehemssekreterare. Under 2016 kommer vi att systematiskt genomgå en rad olika utbildningar för att nå våra mål.

På IoF i Båstad arbetar vi i en organisationsform som är uppdelad i tre enheter. Mottagning, försörjningsstöd och integration bildar en enhet, öppenvård och utredning den andra enheten och integration för ensamkommande barn den tredje enheten.

Publiceringsdatum
2016-01-21

Arbetsuppgifter
I rollen som familjehemssekreterare kommer du främst att arbeta med att rekrytera och utbilda samt handleda familjehem. Dina samarbetspartner är bl.a. utredningsenheten och enheten för ensamkommande barn. En viktig uppgift i uppdraget är att samarbeta med barnens föräldrar och andra i barnens nätverk. Du kommer även att utreda och handleda jourhem.

I ditt arbete kommer det även att ingå att vara med och utforma en kompetenssatsning för att säkerställa att vi arbetar med evidensbeprövade metoder.

Kvalifikationer
Du ska vara utbildad socionom eller ha en likvärdig utbildning som uppfyller kommande krav för att få bedriva utredningsarbete avseende barn och unga samt ha erfarenhet från arbete inom socialtjänsten. Det är meriterande med en bred bakgrund från psykosocialt förändringsarbete. Likaså är det meriterande att tidigare ha arbetat med utredningsarbete samt att ha kunskap om familjehemsvård. Det är önskvärt att du tidigare har jobbat med utbildningar men inte ett krav.
Arbetet kommer att ställa krav på dig att upprätthålla en god struktur i ditt arbete trots att det kommer vara varierande arbetsuppgifter. Vi ser att du är van vid datorer. Arbete utanför kontorstid förekommer varvid vi förutsätter att du är flexibel samt att du innehar körkort.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Som person är du trygg i dig själv, ansvarstagande, drivande och lyhörd. Du tycker om att arbeta strukturerat, har lätt för att samarbeta, trivs med att jobba i lag och att vara med och utveckla en verksamhet. Du har förmågan att tillföra entusiasm, skapa delaktighet, samsyn och motivation i en verksamhet. Sist men inte minst har du viljan och förmågan att arbeta med målgruppens egna resurser.

ÖVRIGT
Kommunala avtal gäller. Löneanspråk anges. Utdrag ur belastningsregistret inlämnas vid ev anställning.

Båstads kommun eftersträvar mångfald och ser gärna sökande som bidrar till detta. Kommunen erbjuder friskvårdsbidrag/-aktiviteter. Rökfri arbetstid tillämpas.

Vänta inte med att skicka in din ansökan - vi påbörjar rekryteringen under ansökningstiden.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde: Snarast.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-02-14
Ange följande referens när du ansöker: 15/16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Gustav Gabrielsson, Enhetschef 0431-777 40

Facklig kontakt
Ann-Britt Nilsson, Vision 0431-773 31
Gert-Inge Nilsson, SSR 0431-770 97
Alexandra Borbelj, JUSEK 0431-770 36

Företag
Båstads Kommun, IOF

Adress
Båstads Kommun, IOF
Vångavägen 6, 269 80 Båstad
26980 Båstad

Kontorsadress
26980

Jobbnummer
2627430

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Båstads Kommun, IOF

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Båstads Kommun, IOF: