Familjehemssekreterare

Partille kommun, Social- och arbetsförvaltningen / Administratörsjobb / Partille
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Partille, Göteborg, Lerum, Mölndal, Härryda eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Partille kommun, Social- och arbetsförvaltningen i Partille

Partille kommuns vision är att man ska leva mitt i det goda livet. Våra 36 000 invånare och människor som arbetar och verkar i kommunen ser vi som våra kunder. Det är upp till oss 2 500 anställda, att leverera kvalitet och service som innebär att det ska vara gott att växa upp, arbeta och leva i Partille. Internt arbetar vi med en gemensam kultur för alla anställda som rustar oss för uppdraget. Värdeorden i kulturarbetet är allas lika värde, professionalitet och framåtanda.

Familjeenheten på Social-och arbetsförvaltningen i Partille söker en Familjehemssekreterare.

Familjeenheten består av fyra grupper med 12 st medarbetare som arbetar med familjehem, familjerådgivning, familjerätt och socionomen på Familjecentralen. Familjehemsgruppen består av tre stycken socialsekreterare som arbetar med att följa upp vården med de familjehemsplacerade barnen, en processhandledare till familjehemmen samt två stycken familjehemssekreterare.

Vi söker nu en tredje familjehemssekreterare med särskild inriktning mot rekrytering och uppföljning samt stöd och vägledning till familjehem som tar emot de ensamkommande flyktingbarnen.

Publiceringsdatum
2015-11-09

Arbetsuppgifter
Som familjehemssekreterare ska du rekrytera, utreda, utbilda, stödja och vägleda familjehemmen. Du arbetar tillsammans med de två nuvarande familjehemssekreterarna samt med socialsekreterarna som utreder, fattar beslut om placering samt följer upp barnen i familjehemmen.

Dina samarbetspartners utöver närmsta kollegor är annan personal anställd på andra enheter på social -och arbetsförvaltningen. Därutöver ingår samarbete med externa samarbetspartners såsom tex skola och sjukvård i egenskap av att stötta familjehemmen i deras arbete och i deras kontakter kring det som rör barnens behov. Handläggarna i familjehemsgruppen har kontinuerlig gemensam metodhandledning med närmsta chef samt gemensam extern processhandledning. Familjehemssekreterarna har enskilda tider med närmsta chef för att specifikt följa upp familjehemssekreterarbetet.
Familjehemssekreterarna har också gemensam metod och utvecklingstid tillsammans med handläggarna för de ensamkommande flyktingbarnen som tillhör en annan enhet. Arbetsgruppen har gemensamma heldagar under året för uppföljning, utveckling samt kvalitetssäkring av arbetet med de familjehemsplacerade barnen tillsammans med närmsta chef.

Partille kommun har permanent BBIC licens och arbetsmetoden utgår från BBIC s grundprinciper vad gäller arbetet med barn och unga där barnets behov står i centrum.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• Socionomexamen eller annan relevant högskoleutbildning.
• Erfarenhet av arbete med familjehemsvård och kunskap om socialtjänstens ansvar vad gäller familjehemsplacerade barn.
• Kunskaper i gällande lagstiftning .
• God förmåga att utrycka sig i tal och skrift.
• Förmåga att vårda och bygga goda relationer, kommunicera och samarbeta med andra.
• Körkort erfordras.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet såsom att du har ett gott bemötande och lätt för att samarbeta.

ÖVRIGT
Vi eftersträvar mångfald bland personalen avseende kön, ålder och kulturell/etnisk bakgrund.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länk i annonsen och inte via e-post eller i pappersformat.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2016-02-01 eller enligt överenskommelse.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-12-06
Ange följande referens när du ansöker: SAN 2015:12:1
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anna-Karin Eglén, Enhetschef 031 - 792 16 82

Facklig kontakt
Malin Sjösten, SSR 031-792 10 00
Annika Dimberg, Vision 031 - 792 10 00

Företag
Partille kommun, Social- och arbetsförvaltningen

Adress
Partille kommun, Social- och arbetsförvaltningen
Gamla Kronvägen 34
43382 Partille

Kontorsadress
Gamla Kronvägen 34 43382 Partille

Jobbnummer
2519362

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Partille kommun, Social- och arbetsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Partille kommun, Social- och arbetsförvaltningen: