Familjehemssekreterare

Sigtuna kommun, Myndighetsavdelningen / Administratörsjobb / Sigtuna
2015-09-15
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Familjehemssekreterare" (publicerad 2016-02-04) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Sigtuna, Österåker, Håbo, Upplands-Bro, Upplands Väsby eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sigtuna kommun, Myndighetsavdelningen i Sigtuna

Sigtuna kommun är en framtids- och tillväxtkommun med drygt 44 000 invånare boende i någon av våra tätorter Märsta, Rosersberg, Sigtuna stad eller på vår levande landsbygd. Nästan 30 000 arbetstillfällen finns i kommunen varav 17 500 på Arlanda flygplats. Innovation och hållbara logistiklösningar för framtiden har blivit kännetecknande för Rosersbergs industriområde och i Norra Sigtuna stad bygger vi hållbart för framtiden.

I Sigtuna kommun kommer invånaren först. Vi tror på allas lika värde, kvalitet i fokus, uppdragsgivarens förtroende och att olikheter berikar.

Framtidskraft är namnet på vårt utvecklingsarbete och utgår från Lean- filosofin. Framtidskraft beskriver hur vi ser på den kultur vi vill ska prägla vår organisation och de verktyg vi använder i vårt arbete.

Individ- och familjeomsorgens Myndighetsavdelning består av fem arbetsgrupper:

• Mottagning barn och ungdom
• Utredning barn
• Utredning ungdom
• Familjehem
• Missbruk

Publiceringsdatum
2015-09-15

Arbetsuppgifter
Familjehemsgruppen växer, vi söker tre familjehemssekreterare/ barnhandläggare varav en tjänst är ny. Gruppen består av 8 medarbetare inklusive 1:e socialsekreterare och kontaktsekreterare.
Som familjehemssekreterare arbetar du som barnhandläggare i vissa ärenden och med att rekrytera och stötta familjehem i andra.

Kvalifikationer
Du har socionomexamen samt erfarenhet av arbete inom socialtjänstens myndighetsutövning. Meriterande är om du är utbildad i Kälvestens metoden att utreda familjehem.

ÖVRIGT
Sigtuna kommun erbjuder Friskvårdscheckar och för bättre hälsa har vi rökfri arbetstid!

Vi ber dig söka tjänsten via det standardiserade ansökningsformuläret.
Urvalet sker i en databas där kompetens, utbildning, arbetslivserfarenhet och andra kvalifikationer bedöms utifrån ditt ansökningsformulär. Vi ber dig därför att fylla i formuläret så noggrant som möjligt.
Skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt då intervjuer sker fortlöpande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2015-11-02 .

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-11-01
Ange följande referens när du ansöker: A500202
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Gunilla Perkovic, Myndighetschef 08-591 263 57

Facklig kontakt
Pia Bergh, Vision 08-591 265 80
Åsa Wallje, SSR 08-591 260 00

Företag
Sigtuna kommun, Myndighetsavdelningen

Adress
Sigtuna kommun, Myndighetsavdelningen
Södergatan 20
19585 MÄRSTA

Kontorsadress
19585 Märsta

Jobbnummer
2430881

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sigtuna kommun, Myndighetsavdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sigtuna kommun, Myndighetsavdelningen: