Familjehemssekreterare
Älvkarleby Kommun, Utom - Övriga Exkl Utb/vom / Administratörsjobb / Älvkarleby
2015-09-01
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Familjehemssekreterare" (publicerad 2017-03-24) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Älvkarleby,
Gävle,
Tierp,
Sandviken,
Ockelbo eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Älvkarleby Kommun, Utom - Övriga Exkl Utb/vom i Älvkarleby Älvkarleby kommun ligger precis där Dalälven möter havet, med drygt 9000 invånare. Vi är en kommun som är nära. Nära till städer som Gävle, Uppsala, Arlanda och Stockholm.
Här driver många föreningar sina verksamheter med stort engagemang och ger både barn och vuxna möjlighet till en aktiv fritid.
Naturen, badstränderna och fisket lockar både besökare och nya invånare.
I dag är vi drygt 700 engagerade medarbetare som arbetar för Älvkarleby kommun - välkommen att bli en av oss!
Vår värdegrund bygger på Mod, Vilja, Respekt och Helhetssyn. Den skapar samsyn och tydliggör våra etiska värden och normer som är grunden för vårt arbete. Värdeorden ska genomsyra allt vi gör oavsett om vi är förtroendevalda, chefer eller medarbetare.
Publiceringsdatum2015-09-01ArbetsuppgifterAtt vara familjehemssekreterare i Älvkarleby kommun innebär att rekrytera, utreda, handleda och utbilda familjehem, kontaktfamiljer och kontaktpersoner. Du träffar familjer både på kontoret och i deras hem, både enskilt och tillsammans med barnhandläggare. Du behöver vara beredd på att tjänsten innebär både kortare och längre resor då kommunen har familjehem på olika platser i Sverige. Då vi för närvarande bygger vidare på våra tidigare satsningar på våra familjehem behöver du vara kreativ och uppfinningsrik för att bidra till den fortsatta utvecklingen för familjehemsgruppen. Som familjehemsekreterare kommer du att ingå i en arbetsgrupp som för närvarande består av två personer. Arbetet kräver att du är självständig, målmedveten och har en social kompetens då arbetet till stor del handlar om att skapa och bibehålla goda relationer med våra familjehem, kontaktfamiljer och kontakpersoner. Vi söker därför en ny medarbetare som gillar utmaningar, som ser möjligheter, har adekvat utbildning och erfarenhet.
KvalifikationerVi förutsätter att du har socionomexamen. Vi ser gärna att du har vana vid arbete i Treservasystemet och att du är utåtriktad samt självständig. Körkort är ett krav då det ingår resor i tjänsten. Erfarenhet ifrån tidigare arbete som familjehemssekreterare eller barnhandläggare samt vidareutbildningar inom familjehemsområdet är meriterande.
ÖVRIGT
I Älvkarleby kommun vill vi ha friska medarbetare som mår bra i både kropp och själ. Vi har rökfri arbetstid och erbjuder motion på arbetstid.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kontakten med dig som söker ber vi att du skickar din ansökan via länken i denna annons. Vi tar inte emot ansökningar som kommer via e-post eller pappersformat.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. 100% Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde omgående.
ErsättningMånadslön Vi tillämpar individuell lönesättning.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-09-20
Ange följande referens när du ansöker: A497521
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktPatrick Jenkinson, Teamchef 026-832 43
patrick.jenkinson@alvkarleby.seFacklig kontaktMaria Samuelsson, Vision 026-833 58
vision@alvkarleby.seFöretagÄlvkarleby kommun, UTOM - övriga exkl utb/vom
AdressÄlvkarleby kommun, UTOM - övriga exkl utb/vom
Box 4
81421 Skutskär
KontorsadressBox 4 81421 Skutskär
Jobbnummer 2412489
Observera att sista ansökningsdag har passerat.