Familjehemssekreterare

Eskilstuna kommun Arbetsmarknads- och familjeförvaltningen / Administratörsjobb / Eskilstuna
2014-03-17
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Familjehemssekreterare" (publicerad 2015-01-29) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Eskilstuna, Kungsör, Västerås, Strängnäs, Hallstahammar eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Eskilstuna kommun Arbetsmarknads- och familjeförvaltningen i Eskilstuna

Eskilstuna växer och utvecklas snabbt i framtidsregionen Stockholm-Mälardalen. Vi är stolta över att vi 2012 utsågs till Sveriges miljöbästa kommun och Årets studentstad.
Vi är 8 500 medarbetare som trivs bättre än de flesta på jobbet. Vårt arbete genomsyras av helhetssyn, professionalism, tydlighet, respekt samt invånar-, kund- och brukarfokus.

Arbetsmarknads- och familjeförvaltningens verksamhet omfattar Arbete och försörjning, Individ och familjeomsorg och Vuxenutbildning. Vi söker nu en vikarierande familjehemssekreterare till enheten för familjerätt och familjehem! På enheten arbetar 10 familjehemssekreterare med rekrytering, utredning och stöttning av familjehem på uppdrag av socialtjänsten.

Publiceringsdatum
2014-03-17

Arbetsuppgifter
Ditt uppdrag består av att rekrytera, utreda och stödja familjehem. Du kommer också att fastställa ersättningsstöd, ordna med kompetenshöjande åtgärder till familjehemmen, handleda familjehemmen samt se till att genomförandeplaner för familjehemmen följs. Utöver själva familjehemsarbetet arbetar du med att rekrytera kontaktfamiljer och kontaktpersoner i kommunen.

Kvalifikationer
Vi söker dig som är examinerad socionom eller innehar annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Vi kräver också att du har goda IT-kunskaper och uttrycker dig väl i tal och skrift då arbetet innebär en hel del dokumentation. Det är starkt meriterande om du har läst socialrätt om minst 7,5 hp och om du har tidigare erfarenhet av familjehemssekreteraryrket eller erfarenhet av myndighetsutövning där du handlagt barn- och ungdomsärenden. Då du arbetar mellan olika familjehem ser vi gärna att du innehar körkortsbehörighet B. Har du någon av utbildningarna: nätverksorienterat arbetssätt, MI eller handledarutbildning ser vi det som meriterande.

Dina personliga egenskaper har stor betydelse för organisationens framgång och för att lyckas i rollen krävs bland annat att du har ett intresse för målgruppen, är lösningsfokuserad, flexibel och har en god samarbetsförmåga såväl internt som externt. Vi vill också att du ska kunna arbeta självständigt.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Dagtid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde:2014-06-01, upphör: Föräldrarvikariat tom 2014-12-31

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-03-24
Vi ber dig söka denna tjänst via länken i annonsen. Det är av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan och enkät då de bedöms gentemot andra sökande. Om du lämnar in ansökan på annat sätt är det viktigt att du uppger annonsens referensnummer.
För att möta morgondagens utmaningar vill Eskilstuna kommunkoncern ha mångfald och välkomnar medarbetare med olika bakgrund.
Till säljare av annonserings- och rekryteringstjänster:
Eskilstuna kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.
Ange följande referens när du ansöker: 1002
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Sofia Kroné Karlsson, Rekryteringskonsult 016-710 27 52

Företag
Eskilstuna kommun Arbetsmarknads- och familjeförvaltningen

Adress
Eskilstuna kommun Arbetsmarknads- och familjeförvaltningen
63186 Eskilstuna

Jobbnummer
1809496

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Eskilstuna kommun Arbetsmarknads- och familjeförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Eskilstuna kommun Arbetsmarknads- och familjeförvaltningen: