Familjehemssekreterare

Socialförvaltningen, Ängelholms kommun / Administratörsjobb / Ängelholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Ängelholm, Åstorp, Bjuv, Bräcke, Båstad eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Socialförvaltningen, Ängelholms kommun i Ängelholm

Ängelholms kommun är belägen i Skånes vackraste del kring Skälderviken. Kommunen har 40 000 invånare och människor lockas hit av natur, kultur, trygghet och en stor framtidsoptimism. Ängelholms kommuns värdegrund vilar på orden öppenhet, omtanke och handlingskraft. Ängelholm har ett brett näringsliv och ett mycket gott företagsklimat. Såväl den kommersiella som offentliga servicenivån är hög och kommunen ingår i en synnerligen dynamisk region i nordvästra Skåne. Ängelholm är platsen för dig! www.engelholm.se

Publiceringsdatum
2014-03-04

Arbetsuppgifter
Familjehemssekreterarna består av två medarbetare. Vi ser nyttan av ett gott samarbete med andra aktörer, vill förbättra och utveckla vårt arbete till gagn för de barn, föräldrar och familjehem som vi möter.
En av våra medarbetare går i pension och vi söker nu hennes ersättare.

Familjehemssekretarens uppdrag är att rekrytera, utreda, stödja och handleda familjehem och jourfamiljehem för att på bästa sätt matcha rätt familjehem till den unges behov. Kontaktfamiljer och kontaktpersoner rekryteras och utreds även av oss.
Arbetet kräver ett nära samarbete med Myndighetsenhetens socialsekreterare och barnsekreterare. Barnsekreteraren har vårdansvaret för den placerade och följer upp insatsen med fokus på den unge.

Kvalifikationer
Du ska vara socionom eller ha annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Vi värdesätter erfarenhet som familjehemssekreterare. Du har flera års erfarenhet av handläggning av barnavårdsärenden inom socialtjänsten eller arbete med familjehemsplacerade barn. Du har vana vid att arbeta med BBIC, Kälvesten och IAS.

Arbetet ställer stora krav på att du kan arbeta självständigt och fatta egna beslut. Du ska vara flexibel och ha god samarbetsförmåga. Du kan strukturera ditt arbete och vara tydlig i din kommunikation. Du ska ha en god språklig analytisk förmåga. Körkort krävs.

Fördjupningsutbildningar samt handledarutbildning inom området är meriterande. Du samarbetar gärna, har en god organisatorisk förmåga och lätt för dokumentation och juridik. Arbete utanför kontorstid förekommer.

Arbetstider och omfattning
Heltid. 100% Dagtid. Vi tillämpar årsarbetstid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast enligt överenskommelse.

Ersättning
Månadslön Individuell lönesättning.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-03-30
Rekryteringen kommer att påbörjas innan ansökningstiden har gått ut.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Ängelholms kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länk i annonsen.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Ange följande referens när du ansöker: A381022
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Tove Högberg, Enhetschef 0431-46 95 20 tove.hogberg@engelholm.se
Annette Nilsson, Familjehemssekreterare 0431-46 95 31 annette.nilsson@engelholm.se

Facklig kontakt
Susanne Jönsson, Vision 0431-46 82 10
Håkan af Uhr, Akademikerförbundet SSR 0431-46 94 88 hakan.af.uhr@engelholm.se

Företag
Socialförvaltningen, Ängelholms kommun

Adress
Socialförvaltningen, Ängelholms kommun
Ängelholm
26280 Ängelholm

Jobbnummer
1797460

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Socialförvaltningen, Ängelholms kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Socialförvaltningen, Ängelholms kommun: