Familjehemssekreterare

Partille kommun, Social- och arbetsförvaltningen / Administratörsjobb / Partille
2013-12-04
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Familjehemssekreterare" (publicerad 2015-11-09) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Partille, Göteborg, Lerum, Mölndal, Härryda eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Partille kommun, Social- och arbetsförvaltningen i Partille

Partille kommuns vision är att man ska leva mitt i det goda livet. Våra 36 000 invånare och människor som arbetar och verkar i kommunen ser vi som våra kunder. Det är upp till oss 2 500 anställda, att leverera kvalitet och service som innebär att det ska vara gott att växa upp, arbeta och leva i Partille. Internt arbetar vi med en gemensam kultur för alla anställda som rustar oss för uppdraget. Värdeorden i kulturarbetet är allas lika värde, delaktighet, fokus, ordning och reda, professionalism och ärlighet.

Publiceringsdatum
2013-12-04

Arbetsuppgifter
Familjeenheten på Social-och arbetsförvaltningen i Partille söker två st. Familjehemssekreterare. Partille kommuns två ordinarie familjehemssekreterare har sökt sig vidare till nya uppdrag och nu ser vi fram emot att välkomna två nya personer att ta sig an uppgiften att vara familjehemssekreterare hos oss.

Familjeenheten består av fyra grupper med 12 st medarbetare som arbetar med familjehem, familjerådgivning, familjerätt och socionomen på Familjecentralen. Familjehemsgruppen består av tre stycken socialsekreterare som arbetar med att följa upp vården med de familjehemsplacerade barnen, en processhandledare till familjehemmen samt två stycken familjehemssekreterare.

Som familjehemssekreterare ska du rekrytera, utreda, utbilda, stötta och vägleda familjehemmen. Du arbetar i team med närmsta familjehemssekreterare men också med socialsekreterarna som följer upp de familjehemplacerade barnen samt socialsekreterarna i utredargruppen på barn och unga myndighet. Familjehemssekreterarenarbetar med familjehem åt både ensamkommande flyktingbarn samt svenska barn med eller utan annan etnisk bakgrund. Dina samarbetspartners är också personal anställd på andra enheter på social -och arbetsförvaltningen. Därutöver samarbete med externa samarbetspartners såsom tex skola och sjukvård i egenskap av att stötta familjehemmen i deras arbete och i deras kontakter kring det som rör barnens behov. Handläggaran i familjehemsgruppen har kontinuerlig gemensam metodhandaledning med närmsta chef samt gemensam extern processhandledning. Hela familjehemsgruppen har gemensamma heldagar under året för uppföljning och utveckling tillsammans med närmsta chef.

Partille kommun har permanent BBIC licens och arbetsmetoden utgår från BBIC s grundprinciper vad gäller arbetet med barn och unga där barnets behov står i centrum.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• Socionomexamen eller annan relevant högskoleutbildning
• Erfarenhet av arbete med familjehemsvård och kunskap om socialtjänstens ansvar vad gäller familjehemsplacerade barn
• Kunskaper i gällande lagstiftning
• God förmåga att utrycka dig i tal och skrift
• Förmåga att vårda och bygga goda relationer, kommunicera och samarbeta med andra
• Körkort erfordras

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet såsom att du har ett gott bemötande och lätt för att samarbeta.

Vi välkomnar manliga sökande.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2014-03-01

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-12-20
Vi eftersträvar mångfald bland personalen avseende kön, ålder och kulturell/etnisk bakgrund.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länk i annonsen och inte via e-post eller i pappersformat.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Ange följande referens när du ansöker: A365566
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anna-Karin Eglén, Enhetschef 031 - 792 16 82
Peter Nilsson, Avdelningschef 031-792 16 62

Facklig kontakt
Annika Dimberg, Vision 031 - 792 10 00
Susanne Wessman, SSR 031-792 10 00

Företag
Partille kommun, Social- och arbetsförvaltningen

Adress
Partille kommun, Social- och arbetsförvaltningen
Gamla Kronvägen 34
43382 Partille

Jobbnummer
1720548

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Partille kommun, Social- och arbetsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Partille kommun, Social- och arbetsförvaltningen: