Familjehemssekreterare, 2 tjänster
Kristianstads kommun / Administratörsjobb / Kristianstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Kristianstad,
Bromölla,
Sölvesborg,
Hässleholm,
Östra Göinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kristianstads kommun i Kristianstad,
Hörby eller i
hela Sverige Familjehemssekreterare, 2 tjänster
AOV:2014:6
Arbete och Välfärd
Möt framtiden med oss i Arbete och välfärdsförvaltningen. Förvaltningen ansvarar för individ- och familjeomsorgen och vissa arbetsmarknads- och utbildningsinsatser i kommunen.
Vi har ett samlat ansvar för att förebygga och motarbeta utanförskap och stödja medborgaren till ökad självständighet.
Under förutsättning att erforderliga beslut fattas söker Familjehemsenheten inom Barn- och ungdomsverksamheten dig som vill vara med och vidareutveckla familjehemsvården för ensamkommande barn i Kristianstads kommun. Arbetsuppgifterna på enheten är uppdelade mellan barnsekreterare och familjehemssekreterare. Tjänstetiteln är familjehemssekreterare. Utöver ett stimulerande arbete i en kreativ anda kan vi erbjuda:
• Ansvarsfulla arbetsuppgifter
• Extern handledning
• Trevliga kollegor
• Friskvårdsbidrag
Publiceringsdatum2014-01-30Dina arbetsuppgifterI Familjehemsenhetens arbetsuppgifter ingår:
• Rekrytering,utredning och matchning av familjehem och kontaktfamiljer
• Uppföljning av placeringar i familjehem
• Utbildning och handledning av familjehem
Vi söker dig som vill arbeta som barnsekreterare med ansvar för uppföljningar av ensamkommande barn, placerade i familjehem och på HVB-hem. Som barnsekreterare ska du skapa en bärande och förtroendefull relation till barnet och vara dess företrädare. Du ska samverka med barnets gode man och med det professionella nätverket utifrån barnets behov.
Vi söker också dig som vill arbeta som familjehemssekreterare med rekrytering och utredning av familjehem till ensamkommande barn samt med stöd/handledning till familjehemmen. Som familjehemssekreterare samarbetar du nära med barnets socialsekreterare och är delaktig i uppföljningarna i familjehemmen.
Kvalifikation
Vi söker dig som är socionom och har erfarenhet av arbete inom IFO med myndighetsutövning. Erfarenhet av arbetsuppgifter inom familjehemsvårdens verksamhetsområde, handledarutbildning med praktisk erfarenhet av att handleda familjehem, erfarenhet av arbete med flyktingfamiljer och barnavårdsutredningar samt kunskap om BBiC är meriterande. Arbetet kräver B-körkort.
Vi lägger stor vikt vid att Du med inlevelseförmåga, lyhördhet och kreativitet kan möta de barn och familjer vi arbetar med. Du ska ha god förmåga att arbeta självständigt, vara flexibel och kunna samverka med alla aktörer runt det placerade barnet samt i skrift dokumentera ditt arbete väl.
Anställningsvillkor
En tjänst, tillsvidareanställning, 100% med tillträde snarast.
En tjänst, visstidsanställning, 100%, med tillträde snarast och med 12 månaders varaktighet.
För mer information, ta kontakt med
Elsie Sjöö, vik Verksamhetschef, 044-13 55 54 eller 0733-13 55 54
Carola Oldén, vik Enhetschef, 044-13 58 40 eller 0733-13 58 40
För facklig information, ta kontakt med
Maya Månsson, SSR, 044-13 56 04
Lavdim Rushiti, Vision 044-13 60 79
Sista ansökningsdatum
2014-02-14
Övrig informationMed hänsyn till medarbetares, kollegors, kunders och brukares hälsa tillämpar Kristianstads kommun rökfri arbetstid.
Är du intresserad
Du söker tjänsten via knappen, Sök tjänst, längst ner i annonsen. Du måste logga in.
Söker du via Arbetsförmedlingen går du in på
www.kristianstad.se/jobb eller ansökan via extern webbplats.
Behöver du hjälp när du ska lägga upp din ansökan, ta kontakt med Maria Hallgren 044-13 58 07.
Välkommen med din ansökan!
KörkortskravB
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duKlicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagKristianstads kommun
AdressKristianstads kommun
29180 KRISTIANSTAD
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 044-135000
Jobbnummer 1765757
Observera att sista ansökningsdag har passerat.