Familjehemssekreterare, 2 tjänster

Kristianstads kommun / Administratörsjobb / Kristianstad
2013-12-18
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Familjehemssekreterare, 2 tjänster" (publicerad 2014-01-30) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Kristianstad, Bromölla, Sölvesborg, Hässleholm, Östra Göinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kristianstads kommun i Kristianstad, Hörby eller i hela Sverige

Familjehemssekreterare, 2 tjänster

AOV:2013:66

Arbete och Välfärd
Möt framtiden med oss i Arbete och välfärdsförvaltningen. Förvaltningen ansvarar för individ- och familjeomsorgen och vissa arbetsmarknads- och utbildningsinsatser i kommunen.
Vi har ett samlat ansvar för att förebygga och motarbeta utanförskap och stödja medborgaren till ökad självständighet.

Familjehemsenheten inom Barn- och ungdomsverksamheten söker dig som vill vara med och vidareutveckla familjehemsvården i Kristianstads kommun. Arbetsuppgifterna på enheten är uppdelade mellan barnsekreterare och familjehemssekreterare. Tjänstetiteln är familjehemssekreterare. Utöver ett stimulerande arbete i en kreativ anda kan vi erbjuda:
• Ansvarsfulla arbetsuppgifter
• Extern handledning
• Trevliga kollegor
• Friskvårdsbidrag

Publiceringsdatum
2013-12-18

Dina arbetsuppgifter
I Familjehemsenhetens arbetsuppgifter ingår; rekrytering,utredning och matchning av familjehem och kontaktfamiljer; uppföljning av placeringar i familjehem samt utbildning och handledning av familjehem.

Vi söker nu dig som vill arbeta som barnsekreterare med ansvar för uppföljningar av barn placerade i familjehem och på HVB-hem. Som barnsekreterare ska du skapa en bärande och förtroendefull relation till barnet och vara dess företrädare. Du ska samverka med barnets biologiska familj och med det professionella nätverket utifrån barnets behov.

Kvalifikation
Vi söker dig som är socionom och har erfarenhet av arbete inom IFO med myndighetsutövning. Arbetet kräver B-körkort.
Erfarenhet av arbetsuppgifter inom familjehemsvårdens verksamhetsområde, handledarutbildning med praktisk erfarenhet av att handleda familjehem samt kunskap om BBiC är meriterande.

Vi lägger stor vikt vid att du med inlevelseförmåga, lyhördhet och kreativitet kan möta de barn och familjer vi arbetar med. Du ska ha god förmåga att arbeta självständigt, vara flexibel och kunna samverka med alla aktörer runt det placerade barnet samt i skrift dokumentera ditt arbete väl.

Anställningsvillkor
Vi erbjuder två lediga tjänster.
En tillsvidareanställning med tillträde 2014-02-24.
Ett vikariat med tillträde 2014-03-20 och med varaktighet till och med 2014-12-31.

För mer information, ta kontakt med
Enhetschef Elsie Sjöö, 044-13 55 54, 0733-13 55 54 eller vik enhetschef Carola Oldén, 044-13 58 40, 0733-13 58 40.

För facklig information, ta kontakt med
Maya Månsson, SSR, 044-13 56 04
Lavdim Rushiti VISION, 044-13 60 79

Sista ansökningsdatum
2014-01-10

Övrig information
Med hänsyn till medarbetares, kollegors, kunders och brukares hälsa tillämpar Kristianstads kommun rökfri arbetstid.

Är du intresserad
Du söker tjänsten via knappen, Sök tjänst, längst ner i annonsen. Du måste logga in.
Söker du via Arbetsförmedlingen går du in på www.kristianstad.se/jobb eller ansökan via extern webbplats.
Behöver du hjälp när du ska lägga upp din ansökan, ta kontakt med Maria Hallgren 044-13 58 07.

Välkommen med din ansökan!

Körkortskrav
B

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Klicka på denna länk för att göra din ansökan
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.

Företag
Kristianstads kommun

Adress
Kristianstads kommun
29180 KRISTIANSTAD

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 044-135000

Jobbnummer
1732817

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kristianstads kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kristianstads kommun: