Familjehemssekreterare

Sigtuna kommun, Myndighetsavdelningen / Administratörsjobb / Sigtuna
2012-12-04
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Familjehemssekreterare" (publicerad 2016-02-04) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Sigtuna, Österåker, Håbo, Upplands-Bro, Upplands Väsby eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sigtuna kommun, Myndighetsavdelningen i Sigtuna

Sigtuna kommun - alla tiders mötesplats - ligger mitt emellan Uppsala och Stockholm. Den tusenåriga staden Sigtuna och Arlanda flygplats utgör två spännande inslag på var sin sida om centralorten Märsta. Kommunen är en framtids- och tillväxtkommun och har cirka 42 000 invånare.

Myndighetsavdelningen, som består av 35 medarbetare och enhetschef, är organiserad i fem arbetsgrupper med daglig och nära arbetsledning av en 1: e socialsekreterare, mottagning, utredningar (0-13 år), utredningar (14-20 år), vuxen/missbruk och familjehemsgruppen.

Sigtuna kommun ingår i en gemensam verksamhet tillsammans med övriga nordväst kommuner, Jourhemspoolen och Familjepoolen som tillhandahåller jourhem samt rekryterar kontaktfamiljer och familjehem.

Publiceringsdatum
2012-12-04

Arbetsuppgifter
Tjänsten är placerad i familjehemsgruppen som består av fem handläggare och en 1:e socialsekreterare. Som familjehemssekreterare hos oss rekryterar och utreder du familjehem. Du ansvarar för handläggningen och följer det placerade barnet/ungdomen samt ger stöd och handledning till familjehemmen. Du har också en fortlöpande kontakt med barnets/ungdomens föräldrar.
Arbetet sker i nära samarbete med övriga inom enheten samt barnets/ungdomens privata och professionella nätverk.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har socionomexamen med erfarenhet av likvärdiga arbetsuppgifter gällande barn och ungdomar.
Arbetet innebär en mängd kontakter med barn/unga och deras familjer o nätverk samt med andra aktörer såväl inom som utanför den egna organisationen. Det är därför särskilt viktigt att du är en trygg och stabil person som har god förmåga att skapa och upprätthålla bärande relationer på yrkesmässig grund.
Det är meriterande om du har BBIC utbildning och Kälvestensutbildning
Körkort krävs.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Efter överenskommelse

Ersättning
Månadslön Månadslön. Vid uppvisande av socionomauktorisation utgår ett lönetillägg om 500: -/månad.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-12-18
Arbetsplatsen ligger i Märsta, som är lätt att ta sig till via bussar, pendeltåg, E4:an och SJ:s tåg. (Tåget från Uppsala tar 20 minuter och detsamma gäller restiden från Stockholm.)
Vi ber dig söka tjänsten via det standardiserade ansökningsformuläret för att säkerställa att ingen sökande blir diskriminerad på grund av kön, etniskt tillhörighet eller ålder.
Urvalet sker i en databas där kompetens, utbildning, arbetslivserfarenhet och andra kvalifikationer bedöms utifrån ditt ansökningsformulär. Vi ber dig därför att fylla i formuläret så noggrant som möjligt.
Ange följande referens när du ansöker: A304883
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Gunilla Perkovic, Tf Myndighetschef 08-591 263 57

Facklig kontakt
Monica Höglund, SSR
Pia Berg, Vision

Företag
Sigtuna kommun, Myndighetsavdelningen

Adress
Sigtuna kommun, Myndighetsavdelningen
Kommunhuset Södergatan 20
19585 Märsta

Jobbnummer
1409218

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sigtuna kommun, Myndighetsavdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sigtuna kommun, Myndighetsavdelningen: