Familjehemssekreterare

Salems Kommun, Socialförvaltningen / Administratörsjobb / Salem
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Salem, Botkyrka, Ekerö, Södertälje, Huddinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Salems Kommun, Socialförvaltningen i Salem

Salem är den nära kommunen. Här är det nära till beslut och påverkan, nära till rekreation i naturreservat och lokal service. Stockholm når du på 30 minuter med bil eller tåg. Vi har 15600 invånare och närmare 1000 anställda. Vårt arbete genomsyras av värdeorden samarbete, tillgänglighet, engagemang och nytänkande.

Våra verksamheter visar ofta mycket goda resultat. Ditt arbete är viktigt och bidrar till att kommunen blir ännu mer attraktiv att bo och leva i. Vi erbjuder våra medarbetare ett brett friskvårdsutbud, en rökfri arbetstid och flexibla arbetstider där det är möjligt. Vi strävar också efter mångfald och jämställdhet.

Socialförvaltningen ansvarar för kommunens omsorg om äldre, personer med funktionsnedsättning samt Individ- och familjeomsorg.

Publiceringsdatum
2012-11-29

Arbetsuppgifter
Vi söker två vikarierande familjehemssekreterare till Familjeenheten inom Socialförvaltningen. Vi är en arbetsgrupp på 12 personer som handlägger ärenden som rör barn och ungdomar 0-20 år. Familjerätt tillhör även familjeenheten.

Som familjehemssekreterare i familjeenheten kommer du att arbeta med rekrytering och utredning av familjehem, råd och stöd till familjehem, samt uppföljning av placerade barn. Vi arbetar utifrån BBiC.

I den ena tjänsten ligger tyngdpunkten på rekrytering av familjehem, i den andra på uppföljning av placerade barn.

Det ena vikariatet kan komma att övergå i en fast anställning från september 2013.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har socionomutbildning eller annan likvärdig utbildning. Vi vill att du har erfarenhet av arbete som socialsekreterare med myndighetsutövning inom individ och familjeomsorg.

Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete som familjehemssekreterare, samt mångårig erfarenhet och mycket goda kunskaper av utredning inom Individ- och familjeomsorg, främst inom barn- och familj samt stort intresse av att utveckla arbetet med familjer och deras barn/ungdomar.

Vi vill också att du har utbildning i och har utrett enligt BBIC. Körkort är ett krav.

Du är en trygg person som både kan arbeta självständigt och samarbeta såväl internt som externt. Vi erbjuder extern handledning och en systemisk utbildning är planerad under hösten 2013.

Intervjuer genomförs löpande under rekryteringstiden.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Dagtid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Snarast möjligt med hänsyn tagen till eventuell uppsägningstid., upphör: 2013-09-30

Ersättning
Månadslön Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-12-20
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Salems kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Det är dessutom viktigt att Du fyller i din ansökan noggrant då dina meriter kommer att viktas mot andra sökande.
Varmt välkommen med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har Salems kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande
Ange följande referens när du ansöker: A256607 - B
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Gunilla Hallin Uthberg, Tf Enhetschef Familjegruppen 08-532 598 00 gunilla.hallin-uthberg@salem.se
Merith Fröberg, utvecklingsledare 08-532 598 00

Företag
Salems kommun, Socialförvaltningen

Adress
Salems kommun, Socialförvaltningen
Säby Torg 16
14480 Rönninge

Jobbnummer
1405071

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Salems Kommun, Socialförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Salems Kommun, Socialförvaltningen: