Familjehemssekreterare

Salems kommun / Administratörsjobb / Salem
2012-03-28
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Familjehemssekreterare" (publicerad 2022-01-13) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Salem, Botkyrka, Ekerö, Södertälje, Huddinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Salems kommun i Salem, Botkyrka, Södertälje, Stockholm, Österåker eller i hela Sverige

Salem är den nära kommunen. Här är det nära till beslut och påverkan, nära till rekreation i naturreservat och lokal service. Stockholm når du på 30 minuter med bil eller tåg. Vi har 15600 invånare och närmare 1000 anställda. Vårt arbete genomsyras av värdeorden samarbete, tillgänglighet, engagemang och nytänkande.

Våra verksamheter visar ofta mycket goda resultat. Ditt arbete är viktigt och bidrar till att kommunen blir ännu mer attraktiv att bo och leva i. Vi erbjuder våra medarbetare ett brett friskvårdsutbud, en rökfri arbetstid och flexibla arbetstider där det är möjligt. Vi strävar också efter mångfald och jämställdhet.

Socialförvaltningen ansvarar för kommunens omsorg om äldre, personer med funktionsnedsättning samt individ- och familjeomsorg. Individ- och familjeomsorgen i Salems kommun söker en vikarierande familjehemssekreterare till familjegruppen.

Publiceringsdatum
2012-03-28

Arbetsuppgifter
Vi söker en familjehemssekreterare till familjegruppen. Vi är en arbetsgrupp på 12 personer som handlägger ärenden som rör barn och ungdomar 0-20 år. Familjehem och familjerätt tillhör även familjegruppen.

Som familjehemssekreterare i familjegruppen kommer du att arbeta med rekrytering och utredning av familjehem. Du kommer att ge råd och stöd till familjehem. Du kommer också att ge handledning till familjehem förutsatt att du har en handledarutbildning.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har socionomutbildning eller annan likvärdig utbildning. Vi vill att du har någon erfarenhet av arbete som socialsekreterare med myndighetsutövning inom individ och familjeomsorg. Vi vill också att du har utbildning i och har utrett enligt BBIC. Körkort är ett krav.

Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med familjehemsvård samt om du har utbildning i handledarutbildning för familjehem.

Du är en trygg person som både kan arbeta självständigt och samarbeta såväl internt som externt. Vi erbjuder
• Extern handledning
• Mentorskap

Arbetstider och omfattning
Heltid. Dagtid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Omgående om inte övertalighet uppstår i kommunen. , upphör: 2012-12-31 Vikariatet kan komma att förlängas.

Ersättning
Månadslön Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-04-18
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Salems kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Det är dessutom viktigt att Du fyller i din ansökan noggrant då dina meriter kommer att viktas mot andra sökande.
Varmt välkommen med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har Salems kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande
Ange följande referens när du ansöker: A256607 - C
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Malin Dambrinken, 08-532 598 00, malin.dambrinken@salem.se
Gunilla Hallin Uthberg, 08-532 598 00, gunilla.hallin-uthberg@salem.se

Facklig kontakt
Henrik Haij, 08-53259800, henrik.haij@salem.se

Företag
Salems kommun

Adress
Salems kommun
Säby Torg 16
14480 Rönninge

Jobbnummer
1200117

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Salems kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Salems kommun: