Familjehemskonsulent i Göteborg
Carria Familjehem AB / Administratörsjobb / Partille
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Partille,
Göteborg,
Lerum,
Mölndal,
Härryda eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Carria Familjehem AB i Partille Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att bestå av rekrytering, utredning, handledning, uppföljning, utvärdering och utbildning av familjehem för barn och unga 0-21 år. Du arbetar på uppdrag av socialtjänsten och har ett nära samarbete med ansvarig socialsekreterare. Du tar emot förfrågningar från socialtjänsten och matchar dessa med lämpligt familjehem. Genom regelbunden skriftlig rapportering informerar du ansvarig socialsekreterare om hur utvecklingen i jour- eller familjehemmet fortlöper. Vår familjehemsverksamhet bygger på ett nära samarbete med familjehemmen som vi erbjuder stöd 24 timmar om dygnet, regelbunden och anpassad handledning och fortlöpande utbildning. Du kommer att jobba nära dina kollegor, vi har ett tätt kunskaps- och informationsutbyte där vi hjälper varandra.
Arbetet som familjehemkonsulent innebär även att du kan behöva hjälpa till med akuta placeringar. Tjänsten innebär längre resor inom Västra Götaland där du har tillgång till företagsbil. Administrativa uppgifter samt löpande dokumentation ingår i uppdraget. Tjänsten är förlagd till dagtid men medför oregelbundna arbetstider (kvällsarbete). Beredskap ingår i tjänsten.
Utdrag ur belastningsregistret ska medtas vid eventuell intervju.
Mint 2 referenser från tidigare arbetsplats eller arbetsbetyg.
Körkort krävs.
Intervjuer kommer att ske löpande under ansökningstiden så ansök tjänsten redan idag!
Vi söker dig som är utbildad socionom eller psykolog med erfarenhet av arbete med barn och unga inom socialtjänsten och/eller familjehemsvård. Det är meriterande om du är utbildad inom någon utredningsmetod och/eller BBIC. Ett upparbetat nätverk med familjer är stark merit.
Du har en god samarbetsförmåga och ska vara bra på att kommunicera med såväl kollegor, socialtjänsten och familjehem. Du bör vara organiserad på ett sätt som bidrar till kontinuitet och möjliggör förtroendefulla relationer med involverade parter. Vi ser även att du är strukturerad, ansvarstagande och lösningsfokuserad. Du skall ha lätt att uttrycka dig i tal och skrift samt ha en god självkännedom. Du tycker om att arbeta självständigt och har kunskap om barn och ungas behov och sätter detta i fokus. Ditt brinnande engagemang ska bidra till en god och kvalitativ familjehemsvård. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
På Carria strävar vi efter mångfald bland våra medarbetare och är en verksamhet som både välkomnar kvinnor och män. En blandad arbetsgrupp med jämn åldersfördelning är något vi strävar efter då man kompletterar varandra med kunskap och erfarenhet. Personlig lämplighet och personalgruppens sammansättning kommer att värderas högt.
Vi erbjuder dig en stimulerande arbetsplats med varierande arbetsuppgifter, eget ansvar och möjligheter till utveckling. Du har tillgång till företagsbil, friskvårdsbidrag och ett fritt arbetssätt vilket innebär att du en del dagar kan utgå direkt från hemmet och jobba hemifrån. Regelbunden intern och extern handledning av socionom eller legitimerad psykolog med handledarutbildning.
Varaktighet, arbetstid
Tjänsten börjar med 6 månaders provanställning, tillträde snarast.
Publiceringsdatum2018-10-29Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-11-28
Ange följande referens när du ansöker: Familjehemskonsulent
KontaktAli Selim
ali.selim@carria.seFöretagCarria Familjehem AB
AdressCarria Familjehem AB
Industrivägen 55
43361 Sävedalen
KontorsadressIndustrivägen 55
Jobbnummer 4428739
Observera att sista ansökningsdag har passerat.