Familjehemskonsulent

Pär Sonesson & Company AB / Socialsekreterarjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla socialsekreterarjobb i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Pär Sonesson & Company AB i Linköping, Nyköping, Eskilstuna, Nacka, Södertälje eller i hela Sverige

Pär Sonesson & Company i Stockholm har bedrivit verksamhet med konsulentstödda jour- och familjehem sedan 1997. Verksamheten bedrivs i ett nära samarbete med systerbolaget Active Omsorg i Linköping. Vi befinner oss i en expansiv period och söker erfaren och engagerade familjehemskonsulent som vill växa tillsammans med oss. Vi söker just nu dig som har erfarenhet av familjehemsvård eller kvalificerat behandlingsarbete som vill jobba i en organisation som kännetecknas av engagemang, utveckling och flexibilitet.

Vårt team består av familjehemskonsulenter som utgår från Stockholm, Linköping och Uppsala. Gruppen har lång erfarenhet och en stark teamkänsla. Vi utbyter erfarenheter med varandra och stöttar varandra i det dagliga arbetet. Det skapar trygghet och möjliggör utveckling framåt i vårt arbete.

Som familjehemskonsulent stödjer, handleder och utbildar du våra familjehem i deras uppdrag. Du besöker kontinuerligt dina familjehem som befinner sig på olika platser i landet. I tjänsten ingår beredskapstjänstgöring.

Vi satsar stort på att utveckla arbetet med behandlingsfamilj. De barn/ unga som placeras i behandlingsfamilj placeras ofta av samma anledningar som de som placeras i jour- och familjehem, men i kombination med en egna svårigheter som kräver behandlande insatser. Barnet/ ungdomen kan ha varierande psykosocial problematik, relationssvårigheter, självskadebeteende eller riskbruk/missbruk av alkohol eller narkotika. Som konsulent och/eller behandlare kommer du att ingå i vårt behandlingsteam. Pär Sonessons behandlingsteam består av erfarna behandlare och familjeterapeuter. Teamet besitter en bred kompetens inom MI, KBT, DBT, lågaffektivt bemötande, iCDP och systemisk familjeterapi. Vi arbetar strukturerat i team och sätter ihop dessa utifrån vilken specifik kompetens som krävs

I rollen ingår också att:

• Rekrytera och utreda nya familjehem. Vi vill göra de bästa matchningarna med god kvalitet

• Rapportera vården till uppdragsgivare

• Upprätthålla kontakten med uppdragsgivare



Vi ser gärna att du är bosatt i Östergötland eller Södermanland.

Vi erbjuder:

• Marknadsmässiga villkor

• Stora möjligheter att påverka ditt arbete

• Fortbildning inom området

• Ett positivt och öppet arbetsklimat med stora möjligheter till personlig utveckling

Om dig:

Arbetet som familjehemskonsulent är självständigt och du ansvarar för att planera och strukturera upp ditt eget arbete. För att du ska trivas i rollen ser vi därför att du är självgående. Du är ansvarstagande med en god förmåga att prioritera i dina arbetsuppgifter. Rollen är varierande och vi tror därför att du uppskattar när det är högt tempo och att du trivs med att snabbt skifta fokus och omprioritera.

Som familjehemskonsulent har du den viktiga och utvecklande uppgiften att handleda och stödja familjehem i deras uppdrag. Det ställer krav på att du som person är trygg och har en hög grad av personlig mognad. Vi värdesätter teamkänslan och tror att du vill vara med och bidra med din kompetens och energi till gruppen. Självklart har du ett stort intresse för, och engagemang i familjehemsvården.

Du som söker har:

• Socionomexamen eller annan högskoleutbildning som vi bedömer vara likvärdig

• God kännedom om BBiC

• Erfarenhet av arbete som familjehemssekreterare/familjehemskonsulent eller

kvalificerat behandlingsarbete- Förmåga att lära dig och arbeta i olika IT- system

• Förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift

• B- körkort och körvana

• Om du har tidigare erfarenhet av att utreda familjehem ser vi det som meriterande. Vi ser det också som meriterande om du har utbildning och erfarenhet av lågaffektivt bemötande samt av bedömningsmallen BRA- fam.

Publiceringsdatum
2023-01-04

Arbetstider och omfattning
Heltid, tillsvidareanställning med start enligt överenskommelse. Tjänsten inleds med sex månaders provanställning.

Urval kommer att ske löpande under ansökningstiden och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vi utför bakgrundskontroller.

Vi ser fram emot din ansökan!

Om företaget
Pär Sonesson & Company är ett företag som ingår i Team Olivia-koncernen. Team Olivia är en av de största privata aktörerna på omsorgsmarknaden i Sverige, Norge och Danmark. I Team Olivia ingår drygt 50 bolag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, omsorgsboenden, behandling, skolor med särskilt stöd och hemomsorg.

Vårt uppdrag är att stödja individer som befinner sig i ett utsatt läge. Därför är det avgörande för vår verksamhet att vi bemöter våra kunder med respekt och engagemang. Vår värdegrund handlar om människors lika värde och den är ständigt närvarande i allt vi gör.

Läs mer om oss: https://www.parsonesson.se/, https://www.teamolivia.se/sv

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-01-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Pär Sonesson & Company AB (org.nr 556549-7228)

Arbetsplats
Pär Sonesson

Kontakt
Arameh Dehghanimongabad
arameh.dehghani@activeomsorg.se

Jobbnummer
7314079

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Pär Sonesson & Company AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Pär Sonesson & Company AB: