Familjehemskonsulent

Alpklyftan Vård AB / Administratörsjobb / Göteborg
2014-06-11
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Familjehemskonsulent" (publicerad 2014-10-17) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Alpklyftan Vård AB i Göteborg

Alpklyftan Vård arbetar med att stödja ungdomar och familjer genom individanpassad vård i HVB, familjehem, träningslägenheter, förstärkta träningslägenheter och öppenvård.

Alpklyftan söker familjehemskonsulent

Alpklyftan bedriver sedan 1995 vård och behandling av ungdomar med psykosocial-, psykiatrisk- och familjeproblematik. Vården är individuellt anpassad och genomförs på Alpklyftans Familjehemsvård, HVB, Öppenvård eller på boende i träningslägenhet. Alpklyftan Familjehemsvård erbjuder en vårdkedja där ungdomen kan få ett team omkring sig med föräldrar, familjehem, en egen ungdomsbehandlare, socialsekreterare, den unges egna nätverk och övriga samhällsinsatser. Vårt mål är att tillgodose ungdomens/barnets behov utifrån individens förutsättningar. Alpklyftan Familjehemsvård startades 2011 och har utvecklats kontinuerligt sedan dess.

Våra familjehem utreds enligt Kälvestensmetoden och tolkas av extern tolkare. Familjehemmen erbjuds grundutbildning för familjehem, fortbildning och handledning av familjehemskonsulenterna och har möjlighet till telefonkontakt med en familjehemskonsulent dygnet runt.

En av våra medarbetare sedan många år går nu i pension och vi söker en efterträdare till henne.

Vi söker en engagerad person med förmåga att ta stort eget ansvar och en vilja att delta i utvecklingen av vår verksamhet. Du ansvarar för att rekrytera, utreda och utbilda blivande familjehem samt handleda och utbilda befintliga familjehem. Du ansvarar även för samarbetet med socialtjänsten och andra aktörer kring den unge.

Kvalifikationer: Vi söker dig som har socionomexamen eller annan relevant högskoleexamen. Du bör ha flerårig erfarenhet av arbete inom familjehemsvård och/eller socialtjänsten och rutin och erfarenhet kring dokumentation. Det är viktigt att du både har god samarbetsförmåga och kan arbeta självständigt och flexibelt. Annan relevant utbildning så som utredning av familjehem, handledning och familjearbete är meriterande. B-körkort krävs i arbetet. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Vi erbjuder ett gott och stimulerande arbetsklimat, extern handledning, nära arbetsledning, kontinuerlig kompetensutveckling och friskvårdsbidrag.

Varaktighet/omfattning: Heltid tillsvidaretjänst med sex månaders provanställning. Vi har flexibel arbetstid främst dagtid men kvällsarbete förekommer vid tex hembesök eller utbildning av familjehem. Beredskap ingår i tjänsten.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Vi kommer att genomföra intervjuer löpande och rekryteringen kan komma att avslutas innan sista ansökningsdatum om vi hittar rätt person.

Alla ansökningar via den externa länken, vi tar inte emot ansökan via epost.

Lön: månadslön

Tillträde: 1 september eller enligt överenskommelse

Publiceringsdatum
2014-06-11

Arbetstider och omfattning
Heltid Heltid

Ersättning
Vi tillämpar individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-08-20
Ansökan kan skickas till e-postadress: cecilia.gustafsson@alpklyftan.com
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Cecilia Gustafsson +46 735-190335

Företag
Alpklyftan Vård AB

Adress
Alpklyftan Vård AB
Box 7013
40231 Göteborg

Kontorsadress
Box 7013

Jobbnummer
1906889

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Alpklyftan Vård AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Alpklyftan Vård AB: