Familjecoach 100% läsåret 12/13
Grundskolan / Administratörsjobb / Filipstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Filipstad,
Hällefors,
Nacka,
Munkfors,
Kristinehamn eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Grundskolan i Filipstad,
Uddevalla eller i
hela Sverige Grundskolan i Filipstads kommun vidareutvecklar arbetet för att förbättra barn/elevers förutsättningar till positiv utveckling.
Syftet med arbetet är att förbättra stödet runt elever med social problematik, förutsättningar till positiv utveckling och därmed möjliggöra goda levnadsvillkor för eleverna och deras familjer i Filipstads kommun.
Dessutom vill vi minska behovet av omfattande samhälleliga insatser från socialtjänsten, polismyndigheten och i skolan.
Arbetet utförs genom samtal på skolan eller via hembesök. Du kommer att ha ett nära samarbete med elevhälsoteamet på resp. skolområde, för att skapa trygghet och struktur runt barnet/eleven. Du kommer även att samarbeta med BUP och andra externa samarbetspartners.
Önskvärda kvalifikationer:
• Beteendevetenskaplig utbildning gärna med erfarenhet av
arbete med barn i behov av särskilt stöd.
• Familjeterapeutisk utbildning.
• Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
• Du måste kunna arbeta såväl självständigt som i team.
Låter ovanstående intressant?
Ytterligare upplysningar lämnas av verksamhetschef Tage Nordkvist tel. 076-828 40 57.
Publiceringsdatum2012-06-08KörkortskravB
Arbetstider och omfattningVisstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid
Tillträde enligt överenskommelse under augusti. Varaktighet läsåret 2012/13.
ErsättningFast lön
Individuell lönesättning, ange löneanspråk.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-06-24
Ansökan kan skickas till e-postadress:
annika.axelsson@filipstad.seFöretagGrundskolan
AdressGrundskolan
Bäckvägen 8
68234 Filipstad
KontorsadressÅsenskolan, Bäckvägen 8
Filipstad
KontaktuppgifterTelefonnummer: 0590-61543
Faxnummer: 0590-61592
E-postadress:
yvonne.back@filipstad.se Jobbnummer 1267849
Observera att sista ansökningsdag har passerat.