Familjebostäder söker en junior inköpare

Jurek Rekrytering & Bemanning AB / Kontorsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kontorsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Jurek Rekrytering & Bemanning AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Fastighetsbolag

Familjebostäder, del av Stockholms stad, äger, utvecklar och förvaltar attraktiva hyresbostäder och lokaler för Stockholms behov. Vi jobbar för dagens och morgondagens kunder med engagemang, kundnytta, affärsmässighet och nytänkande i fokus. Vi är ett bostadsbolag i tillväxt. Dagens 19 000 hyresrätter utökas de kommande åren med minst 5 000 nya bostäder.

Välkommen att bli en av oss!

Publiceringsdatum
2018-04-09

Arbetsuppgifter
Som junior inköpare ingår det i dina arbetsuppgifter att arbeta med inköp utifrån inköpsprocessen och upphandlingslagstiftningen. Inköpen sker främst genom direktupphandling, förnyad konkurrensutsättning och avrop från ramavtal. Du kommer att få hantera och analysera inköpsbehov utifrån olika system enskilt, eller i samarbete verksamhetens beställare.

I rollen ingår det också att arbeta tillsammans med andra roller på enheten och du får fortlöpande hålla dig uppdaterad inom upphandlingslagstiftningen. Du driver eller delta i projekt samt arbetar med administrativa arbetsuppgifter tex. diarieföring.

Erfarenhet och utbildning

Vi söker dig som är i början av din karriär som inköpare/upphandlare. Du har dokumenterad erfarenhet av att arbeta med inköp och upphandling i minst 6 månader genom anställning eller praktik. Du har en relevant utbildning för tjänsten, exempelvis inom bygg, teknik, juridik, ekonomien eller en YH-utbildning inom inköp och upphandling, alternativt motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt. Du har även relevanta kunskap inom lagen om offentlig upphandling (LOU).

Dina personliga egenskaper
Som person är du trygg i dig själv. Du har integritet, är prestigelös och vet vilka regler och värderingar som gäller i en offentlig verksamhet. Du är tydlig, strukturerad och har god analytisk förmåga. God planering, noggrannhet och lösningsorientering är faktorer som du vet ger dig kontroll på tid, resurser och kostnad. Du är kommunikativ och har lätt för att både skapa och upprätthålla goda kontakter med externa leverantörer/entreprenörer, dina kollegor, samt interna beställare inom Familjebostäder.

För att lyckas i rollen är det också viktigt att kunna arbeta strukturerat, följa policys och riktlinjer samt arbeta efter Familjebostäders värdegrund EKAN.

Varmt välkommen med din ansökan!

Du erbjuds

Du tillhör ekonomiavdelningen och ingår i enheten Inköp- och Upphandling. Du rapporterar till enhetschefen tillika Inköps- och upphandlingschef, och din placering är på huvudkontoret i Hammarby Sjöstad. Du får ett stort eget ansvar och blir en viktig person på bolaget. Familjebostäder erbjuder kontinuerlig kompetensutveckling, goda anställningsvillkor och för rätt person finns bra utvecklingsmöjligheter.

Sista ansökningsdag

Sista ansökningsdagen är den 2018-04-30. Jurek Rekrytering & Bemanning hanterar urvalet och efter sista ansökningsdagen presenteras utvalda kandidater till Familjebostäder.

Har du frågor på tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Maria von Sterneck via mail: maria.vonsterneck@jurek.se

eller på telefon 073 70 771 70.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-05-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Maria Von Sterneck 0737-07 71 70

Företag
Jurek Rekrytering & Bemanning AB

Adress
Jurek Rekrytering & Bemanning AB
Biblioteksgatan 11
11146 Stockholm

Kontorsadress
Biblioteksgatan 11

Jobbnummer
4070157

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Jurek Rekrytering & Bemanning AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Jurek Rekrytering & Bemanning AB: