Familjärt bolag söker löneadminstratör

Perido Skills AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Perido Skills AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Har du erfarenhet av lönehantering och då specifikt tjänstemanna löner? Vill du arbeta med ekonomiska ärenden, där leverantörsreskontra och redovisning är delar av arbetet? Då är du rätt person för tjänsten!

Perido söker en löneadministratör till ett företag som tillverkar hushållsmaskiner för kök, tvätt och golvvård samt tvätt- och diskmaskiner. Företaget grundades 1899 och har sedan dess vart ett oberoende familjeföretag inom branschen. Tjänsten är placerad på kundens huvudkontor i fina lokaler strax norr om innestan.

I denna breda roll inom ekonomi och löneadministration kommer fokus att ligga på lönehantering och administrationen av företagets löner. Lönehanteringen kommer att vara ungefär 100 löner/månad med tillkommande lönefrågor, så som reseräkningar. Här kommer du även få möjligheten att hantera andra delar av det ekonomiska arbetet så som leverantörsreskontra och redovisning. I nuläget arbetar 5 personer på ekonomiavdelningen, dessa personer är flexibla i hur du vill gå vidare i din personliga utveckling och vad som ligger i ditt intresse. Du har valet att antingen lära dig andra ekonomiska delar av arbetet eller mer arbete inom HR, detta bestäms givetvis i dialog med övriga medarbetare. Du kommer att tillhöra en lugn och trevlig arbetsgrupp där alla känner alla.

Vi ser att du är en person som trivs i ?spindeln i nätet? rollen där du är social och serviceinriktad, och gillar att hantera lönefrågor från såväl chefer som servicetekniker inom företaget. Du är driven och flexibel när du tar dig an arbetsuppgifter, gamla som nya. Är du rätt person för tjänsten? Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Publiceringsdatum
2016-05-31

Kravprofil för detta jobb
• Eftergymnasial utbildning inom ekonomi
• Minst två (2) års erfarenhet av löneadministration och kundreskontra
• Kunskap i lönesystemet Hogia
• Du uttrycker dig mycket väl i tal och skrift

Meriterande

• Kunskap i ekonomisystemet SAP

Tjänstens omfattning och tillträde
Heltid, tillsvidare. Konsultuppdrag i 6 månader för att sedan övergå i anställning hos kund.

Så ansöker du
Skicka din ansökan med bifogat CV via e-post till rekrytering@perido.se snarast då urvalet kommer att ske löpande. Ange referensnummer 13678JS i ärenderaden.

På intervju hos oss avslöjar vi namnet på kundföretaget och berättar mer om tjänsten. Om du har någon akut fråga kan du mejla vår frågemejl ( fraga@perido.se ), du får svar vardagar inom 24 timmar. Så länge annonsen finns på vår hemsida är tjänsten sökbar.

Referensnummer för detta jobb
13678JS

Perido

Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag. Vår vision är att alla trivs och är engagerade på jobbet. Det inkluderar våra medarbetare, våra kunder och våra kandidater. Vi tycker om att arbeta med människor och vi har lång erfarenhet av att hjälpa organisationer med kompetensförsörjning och att hjälpa människor att hitta spännande karriärvägar.

Kontaktuppgifter för detta jobb
E-post ansökan: rekrytering@perido.se

Övriga frågor: fraga@perido.se

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-06-30
Ange följande referens när du ansöker: 13678JS
Ansökan kan skickas till e-postadress: rekrytering@perido.se

Företag
Perido Skills AB

Adress
Perido Skills AB
Katarinav 15, 8 tr
11645 STOCKHOLM

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-545 168 80
E-postadress: rekrytering@perido.se

Jobbnummer
2879517

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Perido Skills AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Perido Skills AB: