Fältsekreterare

Örkelljunga kommun, Socialförvaltningen / Administratörsjobb / Örkelljunga
2016-11-23
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Fältsekreterare" (publicerad 2022-04-04) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Örkelljunga, Perstorp, Klippan, Markaryd, Ängelholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Örkelljunga kommun, Socialförvaltningen i Örkelljunga

Örkelljunga, en del i "Familjen Helsingborg" är en av elva kommuner i det expansiva Skåne Nordväst, regionen där vi är goda samarbetspartners. Örkelljunga är en kommun med stabil ekonomi och har idag 9 850 invånare. I Örkelljunga kommun arbetar alla medarbetare med ett professionellt bemötande präglat av våra tre värdeord, kunskap, omtanke och handling. Kommunen arbetar framtidsinriktat med en tydlig vision för 2020: "Örkelljunga kommuns miljö- och hälsobringande profil stärks. Gröna Örkelljunga har en tydlig roll och är en viktig medspelare i det nordvästskånska samarbetet. Trygghet, småskalighet, entreprenörskap, delaktighet och närhet är grundläggande värden, som tillsammans erbjuder unik livskvalitet, vilket leder till att Örkelljunga kommun i alla lägen blir ett klockrent val".

Individ- och familjeomsorgen tillhör socialförvaltningen och är indelad i Barn- och Unga, Vuxen, Öppenvård, Integration samt HVB-hemsverksamhet. Tjänsten tillhör Öppenvården som är en stabil verksamhet med högt i tak och engagerade och kunniga medarbetare. Här arbetar vi evidensbaserat med uppdaterade metoder utifrån ett systemteoretiskt perspektiv.




Publiceringsdatum
2016-11-23

Arbetsuppgifter
Som fältsekreterare utgår du från öppenvården och arbetar med uppsökande verksamhet i ungdomsmiljöer (ex skola, fritidsgård), förebyggande insatser för ungdomar, föräldrautbildning samt fältarbete. En viss myndighetsutövning ingår i tjänsten då du exempelvis kommer att handlägga yttrande enligt LuL. Du kommer att samverka med socialtjänstens övriga verksamheter och med andra aktörer i samhället för att nå bästa möjliga resultat. Du kommer också att arbeta tätt tillsammans med utbildningsförvaltningens fältfritidsledare.




Kvalifikationer
Vi söker dig som har socionomexamen, eller enligt arbetsgivaren likvärdig utbildning och har tidigare erfarenhet av arbete inom socialtjänsten. Du ska ha ett genuint intresse för arbete med barn och ungdomar. Du är uppdaterad när det gäller relevant lagstiftning och har en god samarbetsförmåga, men har även vana av att arbeta självständigt. Vi förväntar oss också att du känner ett engagemang för att ge barn och unga i Örkelljunga kommun goda uppväxtvillkor. B körkort är ett krav.
Som person förväntar vi oss att Du är ödmjuk, lätt att tala med, öppen och ser lösningar istället för problem. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser därav gärna manliga sökande. Du kommer att ha tillgång till handledning och goda fortbildningsmöjligheter.


ÖVRIGT
Som ett led i att bli en mer hälsobringande kommun tillämpar vi rökfri arbetstid. Vi bedriver både jämställdhets och mångfaldsfrämjande insatser. Vi ber dig att söka digitalt för att säkerställa kvalitet och vår hantering av ansökningarna. Vi undanber oss vänligt men bestämt att bli kontaktade av annons och rekryteringsföretag.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse. Intervjuer sker löpande och provanställning tillämpas.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-12-14
Ange följande referens när du ansöker: A629688
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Charlotta Magnusson charlotta.magnusson@orkelljunga.se 0435-55337

Företag
Örkelljunga kommun, Socialförvaltningen

Adress
Örkelljunga kommun, Socialförvaltningen
Biblioteksgatan 10
28680 Örkelljunga

Kontorsadress
28680 Örkelljunga

Jobbnummer
3178060

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Örkelljunga kommun, Socialförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Örkelljunga kommun, Socialförvaltningen: