Fältsäljare till dagligvaruhandeln

Maxkompetens Konsult AB / Säljarjobb / Sundsvall
2015-08-07
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Fältsäljare till dagligvaruhandeln" (publicerad 2015-08-11) ⬅️


Visa alla säljarjobb i Sundsvall, Timrå, Mark, Härnösand, Nordanstig eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Maxkompetens Konsult AB i Sundsvall, Hudiksvall, Örnsköldsvik, Östersund, Gävle eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2015-08-07

Arbetsuppgifter
Är du en fältsäljare med erfarenhet av dagligvaruhandeln alternativt har kunskap om kaffe? Är du en driven och socialt kompetent person som trivs med att arbeta utåtriktat med människor? Då kan du vara den vi söker.

Vår kund hjälper sina kunder med att utveckla sin försäljning och marknadsföring av olika produkter och varumärken. Företaget genomför hela konceptsatsningar från lansering, profilering och vidareutveckling av en vara eller produkt, ofta i butiksmiljö. Till ett nytt projekt med start 31 augusti söker de nu en fältsäljare med inriktning mot kaffe.

I rollen som fältsäljare mot dagligvaruhandeln kommer du att självständigt åka ut till olika butiker och sälja in ett nytt varumärke inom kaffe. Du kommer att besöka olika butikskedjor och i vissa av dem kommer du att arbeta med ny införsäljning, i andra handlar uppdraget om att säkerställa att centralt överenskommet sortiment finns i butiken. Du kommer därmed att arbeta både med säljstrategier för nya produkter men också med marknadsföring av produkter som redan finns i butiken. I rollen ingår även prisförhandling vilket ställer krav på att du är trygg i din roll som fältsäljare.

Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av införsäljning i dagligvaruhandeln med dokumenterat goda resultat. Du har kunskap och vana av att prisförhandla med kunder och har förståelse för de effekter en kompromiss medför i längden. Har du erfarenhet av att arbeta med kaffeprodukter eller liknande kunskap från annat håll är detta meriterande.

Profil
Som person är du engagerad, trygg i dig själv och trivs med att träffa nya människor. Du är även ambitiös, energisk och karriärlysten. Eftersom tjänsten handlar om att sälja in nya produkter i butikerna och att prisförhandla behöver du vara envis och duktig på att argumentera samt motiveras av att arbeta mot mål.

B-körkort är ett krav eftersom du själv kommer att åka ut till de olika kunderna. Du kommer att få tillgång till en hyrbil under hela arbetsperioden.

Anställningen är en uthyrning vilket innebär att du kommer bli anställd av oss men arbeta för vår kund. Arbetet kommer att löpa under en period på 3 månader med start 31 augusti men för rätt person finns goda möjligheter att utvecklas inom företaget och få både fler och längre uppdrag.

Är du den vi söker? Ansök redan idag då urval görs löpande, endast via vår hemsida: www.maxkompetens.se

Start: 31/8
Omfattning: Heltid, tom 27/11
Arbetstid: Måndag till fredag kl 08.00-17.00
Lön: Individuell lönesättning
Område: Sundsvall

Om företaget
Maxkompetens är ett av Sveriges ledande företag inom bemanning och rekrytering riktad mot teknik, IT och industri. Vi startade vår verksamhet 2003 och har idag kontor på sex orter runtom i hela Sverige. Varje år tillsätter vi över 1 000 jobb och har dagligen ca 250 konsulter ute på uppdrag.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstidsanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-08-23
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 3729
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Sandra Bergsman sandra.bergsman@maxkompetens.se

Företag
Maxkompetens Konsult AB

Adress
Maxkompetens Konsult AB
Herkulesgatan 12
11152 Stockholm

Kontorsadress
Herkulesgatan 12, Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2380910

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Maxkompetens Konsult AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Maxkompetens Konsult AB: