Falck söker Teamledare till Kundcenter
Falck Försäkrings AB / Butikssäljarjobb / Lidingö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla butikssäljarjobb i Lidingö,
Solna,
Stockholm,
Danderyd,
Sundbyberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Falck Försäkrings AB i Lidingö,
Stockholm eller i
hela Sverige Falck Assistance är en del inom den danska koncernen Falck A/S som förutom Assistance bedriver verksamhet inom Healthcare, Emergency och Safety Services. Koncernen har idag 35 000 anställda, omsätter ca 15 miljarder kronor och har verksamheter i 45 länder. Falck Assistance hjälper privatpersoner, företag och organisationer att uppnå trygghet i vardagen. Falck Assistance arbetar med trygghet utifrån ett helhetsperspektiv och erbjuder säkerhetstjänster, larm, vägassistans, hjärtstartare, spärrservice, första hjälpen utrustning, nyckelbrickor, jourtelefon, cykelregistrering, försäkring och mycket annat. Vår larmcentral levererar trygghetstjänster dygnet runt, årets alla dagar. Läs mer på
www.falcksverige.se .
Publiceringsdatum2015-10-22Om tjänstenVi söker en engagerad Teamledare med erfarenhet av ledarskap till vår kundserviceavdelning.
Som teamledare har du ett omväxlande jobb med ansvar för den dagliga driften på kundtjänst mot privatmarknaden. Ditt team består av cirka 12 personer med olika bakgrund och erfarenhet och det är viktigt att du har en öppen attityd mot människor samt är kommunikativ och lyhörd.
Vanliga arbetsuppgifter som teamledare består av att bl.a
Delta i avdelningens dagliga drift och svara på kundmail och kundsamtal.
Ge stöd och support till kundservicepersonal i deras arbete
Coacha och
leda individer och gruppen mot uppsatta mål
Kontinuerligt genomföra och
följa upp målsamtal enligt RAK modellen med personal
Hantera
kundreklamationer
Ta fram statistik på team och individnivå
Aktivt
jobba med kvalitetssäkring, förbättringsarbete samt processbeskrivningar.
Bemanningsplanering
Jobba aktivt med retention
Vem är du?
Vi ser gärna att du har följande yrkesmässiga samt personliga kvalifikationer
Tidigare erfarenhet från en arbetsledande position
God kommunikativ
förmåga
God analytisk förmåga och affärsförståelse
Goda kunskaper inom
Officepaket och callcentersystem
Talar och skriver svenska flytande och har
goda kunskaper i engelska
Tidigare erfarenhet inom försäkringsbranschen är
meriterande
För att passa för tjänsten ser vi gärna att du är en person som drivs av att motivera människor och har lätt för att upptäcka andras potential. Vi ser även gärna att:
Du arbetar strukturerat och resultatinriktat
Du är lösningsorienterad
Du
har en god förmåga att förvalta och dela med dig av kunskap
Du trivs med att
dokumentera processer och rutiner
Du har en god förmåga att snabbt följa upp
och återkoppla
Stor vikt läggs på personliga egenskaper och lämplighet.
Startdatum
2015-11- 23 eller enligt överenskommelse
Arbetstider och anställningsform
Tjänsten är på heltid tillsvidare med 6 månaders provanställning. Du kommer att arbeta på ett rullande schema. Öppettider: Mån-fre kockan 8-18.30.
ErsättningFast lön
Kollektivavtal
Unionen
Så ansöker duAnsökan sker online via den röda ansökningsknappen, dock senast 2015-10-31. Urval sker löpande.
Kontaktperson för detta jobbHar du frågor om tjänsten? Vänligen kontakta Ala Bibak
på mailadress:
ala.bibak@se.falck.comVarmt välkommen med Din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Dagtid Tillsvidare
ErsättningIndividuell
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-10-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAla Bibak 08-731 69 33
FöretagFalck Försäkrings AB
AdressFalck Försäkrings AB
FÖRRÅDSVÄGEN 2
18187 LIDINGÖ
KontorsadressFÖRRÅDSVÄGEN 2
Jobbnummer 2491834
Observera att sista ansökningsdag har passerat.