Fakultetssekreterare
Högskolan i Kristianstad / Administratörsjobb / Kristianstad
2023-06-09
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Fakultetssekreterare" (publicerad 2023-10-30) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Kristianstad,
Bromölla,
Sölvesborg,
Hässleholm,
Östra Göinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Högskolan i Kristianstad i Kristianstad Är du en fena på att organisera, skriva protokoll och gillar att ge service? Vill du dessutom arbeta på en arbetsplats där vi uppskattar våra kollegor och fina arbetsplats.
Då kanske det är just dig vi söker!
Du blir en del av högskolegemensamt stöd, vår övergripande administration och service som utgör stöd till högskolans verksamheter och hanterar högskolegemensamma uppgifter. Vi hanterar frågor inom ekonomi, fastighetsservice, HR, studieadministration, internationalisering, studentstöd, IT, samverkan, verksamhetssupport, kommunikation och marknadsföring.
Högskolekansliet med 18 medarbetare är en högskoleövergripande resurs och en stödfunktion för högskolestyrelsen, högskolans ledning och rektor. Arbetsplatsen är på högskolans vackra campus och alla fyra fakultetssekreterare sitter tillsammans med dekanerna i hus 4.
På högskolan har vi fyra fakulteter och högskolans fakultetsnämnder ansvarar för kvalitetssäkring av utbildning, forskning, samverkan, läraranställningar och kompetensförsörjning samt för särskilda frågor som rektor beslutar om.
Publiceringsdatum2023-06-09Dina arbetsuppgifterDu kommer företrädesvis att arbeta tillsammans med fakulteten för naturvetenskap. Du har ett nära samarbete med fakultetens dekan och prodekan. I ditt arbete ingår att samordna och vara sekreterare i fakultetens olika ledningsgrupper. Det ingår ansvar för fakultetens planering i kalendarium och nämndens kursplaneutskott. Som fakultetssekreterare är du sekreterare i fakultetsnämnden och bereder planerings och beslutsunderlag. Du är ett administrativt stöd till fakultetens chefer samt utför vissa utrednings- och utvecklingsarbeten. Inom ramen för uppdraget som fakultetssekreterare ligger även samordning, att föra protokoll och att vara redaktör för nämndens digitala samarbetsyta.
Övriga arbetsuppgifter kommer att utformas i samråd med dekanen utifrån fakultetens verksamhetsinnehåll och behov. Du arbetar nära högskolans övriga tre fakultetssekreterare. Ni kommer att samarbeta och ersätta varandra vid frånvaro eller arbetstoppar.
Behörigheter och önskvärda kvalifikationer
Vi söker dig som har erfarenhet av självständigt administrativt arbete och som har en mycket god organisationsförmåga. Det är meriterande om du har högskoleutbildning eller annan kompetens som bedöms likvärdig. Du är en mycket van datoranvändare och kan hantera Officepaketet. Det är meriterande med erfarenhet av digitala mötesformer, digital signering och av utredande arbete. Du har intresse för hur system fungerar och hur de kan utvecklas i relation till förekommande processer och rutiner. Din förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska är mycket god.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet och din förmåga att bidra till en god arbetsmiljö. I ditt arbete är du bra på att samarbeta och kommunicera. Du är noggrann, kan hantera komplexa arbetssituationer och har förmåga att självständigt och flexibelt ta ansvar för att lösa förekommande arbetsuppgifter. Om det uppstår stressade och pressande situationer i ditt arbete behåller du ditt lugn och kan prioritera. Du är engagerad i ditt arbete och förblir motiverad och effektiv.
Övrig informationTjänsten är ett vikariat på heltid under perioden 2023-10-15--2024-10-31, eller enligt överenskommelse. Placering är i Kristianstad på vårt vackra campus med goda bussförbindelser och parkeringsmöjligheter. Tjänsten tillsätts om erforderliga beslut tas.
Så ansöker duVälkommen med din ansökan tillsammans med CV och personligt brev. Intervjuer är planerade att hållas under vecka 32 och vecka 33. Betyg och intyg som styrker det du har uppgivit i ansökan tar du med dig vid en eventuell intervju.
Sista ansökningsdag är 2023-07-30.
Högskolegemensamt stöd (HGS) är högskolans övergripande administration och service som hanterar uppgifter som är gemensamma för högskolan. HGS hanterar frågor inom ekonomi, HR, fastighetsservice, studieadministration, internationalisering, studentstöd, IT, samverkan, verksamhetssupport, kommunikation och marknadsföring.
Har du frågor om hur du gör din ansökan kontakta systemets support på 0520-58 00 50 eller via supportrutan.
Arbetsplats Högskolan Kristianstad
Högskolan Kristianstad är en av Sveriges mest sökta högskolor med några av landets mest attraktiva utbildningar. En liten men samtidigt stor högskola samlad på ett vackert campus. Vi är stolta över våra 500 medarbetare och 14 000 studenter med den mångfald de representerar. Närhet, öppenhet, jämställdhet och respekt är våra ledord och genomsyrar alla våra 50 program och 250 fristående kurser. Med ett stort utbud på distans är vi långt fram i utvecklingen av distanspedagogik. Forskningen som bedrivs hos oss är driven av samhällsutmaningar, praktiknära och integrerad med våra undervisningsområden. Vi har forskarutbildningsrättigheter i vårdvetenskap och pedagogiskt arbete. Som arbetsgivare vill vi vara en attraktiv arbetsplats där alla kan göra skillnad. Högskolan Kristianstad eftersträvar en jämn könsfördelning och mångfald.
Till annonsförsäljare och rekryteringsföretag: Vi undanber oss vänligen direktkontakt med rekryteringsföretag och försäljare av ytterligare jobbannonser.
Ersättning Månadslön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-07-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "P2023-3711-115".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Högskolan i Kristianstad (org.nr 202100-3195)
Arbetsplats Högskolan Kristianstad
Kontakt Johan Eriksson, kanslichef
044-2503003 Jobbnummer 7866725
Observera att sista ansökningsdag har passerat.