Fakultetsadministratör
Mittuniversitetet, Registrator / Administratörsjobb / Östersund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Östersund,
Krokom,
Åre,
Ragunda,
Ånge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Mittuniversitetet, Registrator i Östersund,
Sundsvall,
Härnösand,
Örnsköldsvik eller i
hela Sverige Mittuniversitetet söker
till Fakultetskansliet för naturvetenskap, teknik och medier,
Campus Östersund
Fakultetsadministratör, vik
Ref.nr MIUN 2016/1377
Fakultetskansliet för naturvetenskap, teknik och medier svarar för nämnd- och ledningsstöd, planering/uppföljning, internationalisering, forsknings- och utbildningsadministration.
Fakultetskansliet söker nu dig som vill arbeta i en forsknings- och utbildningsmiljö med högt tempo och som har ett serviceinriktat förhållningssätt samt är noggrann, självständig och ansvarskännande.
Publiceringsdatum2016-08-16Dina arbetsuppgifterFakultetsadministratörens huvudsakliga funktion är service och stöd till studenter, lärare, forskare samt samordning med andra enheter inom Mittuniversitetet. I arbetet ingår att ansvara för den forskningsadministration som krävs, i synnerhet vad gäller stöd till forskningscentrum och i forskningsprojekt. Det ingår även att ansvara för studieadministration och vara sekreterare i bland annat den lokala samverkansgruppen. Dessutom ingår allmän administration gentemot närmaste operativ chef såsom mötes-och besöksadministration, bokning av lokaler, beställningar och inköp samt övrigt förekommande administrativa uppgifter.
KvalifikationerDen vi söker är strukturerad och har stor erfarenhet av administrativt arbete, helst inom högskolesektorn. God administrativ förmåga, IT-kompetens och förmåga att arbeta självständigt efterfrågas. Att kunna uttrycka sig väl i tal och skrift liksom kunskaper i engelska är ett krav. Stor vikt kommer att fästas vid personlig lämplighet vad gäller samarbetsförmåga, serviceförmåga, initiativkraft och lyhördhet.
• 3-årigt gymnasium eller motsvarande erfarenhet. Eftergymnasial
utbildning är meriterande.
• Dokumenterad erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter inom
högskola/universitet eller motsvarande är meriterande.
• Goda IT-kunskaper avseende Office-paketet.
• Mycket goda kunskaper i att hantera administrativa system.
• God förmåga att hantera frågor i dialog med chefer och
medarbetare.
• Mycket god förmåga att arbeta självständigt.
• Mycket god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift.
• Goda språkkunskaper i engelska.
• Arbetsuppgifterna ställer stora krav på noggrannhet,
samarbetsförmåga, serviceförmåga, initiativkraft och lyhördhet.
• Dokumenterad erfarenhet av att arbeta med administration av
forskningsprojekt är meriterande.
Anställning och tillträde: Heltid, vikariat t.o.m. 30 april 2017. Tillträde 1 november 2016 eller enligt överenskommelse.
Stationeringsort
Östersund.
ErsättningIndividuell lönesättning tillämpas.
Upplysningar
Mer information om anställningen lämnas av Kanslichef Lotten Glans,
tel. 010-142 88 81, 070-296 69 68,
lotten.glans@miun.seFackliga företrädare
Ummis Jonsson, SACO, tel. 010-142 88 09 och Lollo Ljuslin, Fackförbundet ST/TCO, tel. 010-142 79 14.
Så ansöker duVälkommen med din ansökan med styrkt meritförteckning senast den 31 augusti 2016 till
registrator@miun.se alternativt till Registrator, Mittuniversitetet, 851 70 Sundsvall.
Ange i ansökan ref nr MIUN 2016/1377.
Mittuniversitetet arbetar aktivt för lika villkor och strävar efter att ta tillvara de kvaliteter som mångfald och jämställdhet ger verksamheten.
Välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Individuell lönesättning tillämpas
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-08-31
Ange följande referens när du ansöker: MIUN 2016/1377
Ansökan kan skickas till e-postadress:
registrator@miun.seFöretagMITTUNIVERSITETET, Registrator
AdressMITTUNIVERSITETET, Registrator
85170 SUNDSVALL
KontorsadressHolmgatan 10
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 0771-975000
Jobbnummer 2995514
Observera att sista ansökningsdag har passerat.