Fakultetsadministratör

Linköpings universitet, Utbildningsvetenskap, KFU / Administratörsjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Linköpings universitet, Utbildningsvetenskap, KFU i Linköping

Utbildningsvetenskap vid Linköpings universitet är en av landets mest kompletta miljöer för lärarutbildning. Förutom utbildningar till lärare i förskola, grundskola och gymnasium erbjuder vi också påbyggnadsutbildningar bl a till speciallärare, specialpedagog, folkhögskollärare, olika möjligheter till fortbildning samt forskarutbildning. Vårt mål är att Linköpings universitet skall vara fortsatt framgångsrikt och ledande inom både grundutbildning, forskning och forskarutbildning på det utbildningsvetenskapliga området.

Kansliet för utbildningsvetenskap (KfU) har som uppdrag att vara administrativt stöd till lärarutbildningen. Vid kansliet finns bl a utbildningsledare, studievägledare, schemaläggare, informatörer m m. Kansliet har anställda som har sin placering både vid Campus Linköping och Campus Norrköping.

Publiceringsdatum
2012-03-28

Arbetsuppgifter
De huvudsakliga arbetsuppgifterna som fakultetsadministratör är uppdelat i två områden, dels schemaläggning och lokalbokning (SLB) och dels allmänna administrativa arbetsuppgifter.

Schemaläggnings- och lokalbokningsarbetet innebär bokning av undervisningslokaler i bokningssystemet TimeEdit. Merparten av arbetet sker under fyra perioder om året. Du arbetar självständigt på kansliet men ingår i en fakultetsgemensam grupp. Arbetet innebär omfattande kontakter med lärare och administratörer vid institutionerna.

Som fakultetsadministratör ger du administrativt stöd till kansliets programansvariga
utbildningsledare, studievägledare och till andra samverkande enheter. Du ger också
information och service till studenter. Du kommer att arbeta i flera administrativa system till exempel LADOK, TimeEdit och lärarutbildningens databas Valwebb. Anställningen har sin huvudsakliga placering vid campus Linköping.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har minst treårig gymnasieutbildning. Högskoleutbildning är meriterande. Du har några års erfarenhet av administrativt arbete, gärna från universitet eller högskola. Goda datorkunskaper är ett krav liksom god förmåga att kunna formulera sig väl i tal och skrift på svenska och engelska.

Du har intresse för och erfarenhet av att självständigt samordna, prioritera och strukturera administrativ verksamhet. Kunskaper i för anställningen aktuella administrativa system är meriterande.
Anställningen innefattar olika arbetsuppgifter vilket innebär att det är viktigt att du är flexibel, har initiativkraft samt god samarbets- och kommunikationsförmåga.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde: Snarast enligt överenskommelse., upphör: Vikariat 6 månader med ev. möjlig förlängning.

Ersättning
Universitetet tillämpar individuell lönesättning. Ange löneanspråk i ansökan.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-04-19
Linköpings universitet ska fortsätta att utvecklas som en attraktiv och kreativ arbetsplats som präglas av lika villkor och arbetar därför aktivt för jämställdhet och mångfald.
Ange följande referens när du ansöker: LiU-2012-00512
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Christina Åkerlund, 013-281700, christina.akerlund@liu.se
Maria Hallström, 013-282498, maria.hallstrom@liu.se

Facklig kontakt
Ing-Britt Mattfolk, 013-28 17 39, ing-britt.mattfolk@liu.se
Inger Borg, 013-28 24 04, inger.borg@liu.se

Företag
Linköpings universitet, Utbildningsvetenskap, KFU

Adress
Linköpings universitet, Utbildningsvetenskap, KFU
58183 Linköping

Jobbnummer
1200119

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Linköpings universitet, Utbildningsvetenskap, KFU

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Linköpings universitet, Utbildningsvetenskap, KFU: