Faktureringsuppdrag Bergkvarabuss kundteam

Bergkvarabuss AB / Ekonomiassistentjobb / Kalmar
2018-11-22
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Faktureringsuppdrag Bergkvarabuss kundteam" (publicerad 2019-01-28) ⬅️


Visa alla ekonomiassistentjobb i Kalmar, Mörbylånga, Borgholm, Nybro, Torsås eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bergkvarabuss AB i Kalmar, Mörbylånga, Borgholm, Torsås, Oskarshamn eller i hela Sverige

Du blir en del av teamet för beställningstrafiken på Bergkvarabuss. Vi söker dig som vill arbeta med de ekonomiska delarna som gäller kundbeställningar. Faktureringen görs löpande enligt uppsatta rutiner och ska göras på ett sådant sätt att våra kunder upplever att vi är ett företag som står för våra värderingar och att vi speglar en affärsmässighet såväl som pålitlighet.

Dina uppgifter blir att säkerställa att den ekonomiska delen av kundkedjan fungerar på ett professionellt sätt vilket innebär att du kommer behöva verka för ett gott samarbete med övriga avdelningar. I det vardagliga arbetet uppkommer alltid situationer att lösa, vilket du hanterar på ett effektivt och kundfokuserat sätt. Du följer även upp obetalda fakturor i samråd med övriga ekonomiska instanser. Arbetet fördelas av faktureringsansvarig.

Vidare kommer du att inhämta, sammanställa och utreda erforderliga underlag mot våra kunder. I uppgifterna ingår även att uppdatera kund- och avtalsregister samt ta fram avtalsstatistik och faktureringsunderlag. Arbetet innebär många kontaktytor, såväl interna som externa.

För att du ska få en god förståelse för verksamheten kommer du även att utgöra en del av vårt kundteam, där kundkontakt, offert- och orderhantering samt försäljning ingår i arbetsuppgifterna. De gemensamma nämnarna i båda dessa uppdrag är affärsmässighet, flexibilitet och service.


Kvalifikationer
Du bör ha en ekonomiutbildning på universitetsnivå som grund. God datorvana med fokus på Windows och Microsoft Office är en förutsättning. Likaså vissa språkkunskaper i engelska. Det är meriterande om du har erfarenhet av affärssystemet NAV, samt om du tidigare har jobbat i kund- eller leverantörsreskontra.

Personliga egenskaper
Vi söker dig som är initiativrik, metodisk och självgående samt har en god samarbetsförmåga. Då arbetet stundtals är intensivt krävs en flexibilitet samt förmåga att kunna se till helheten och veta vad som behöver prioriteras för att kunna gå in på detaljnivå och korrigera eller leverera det kund efterfrågar på specifika utförda beställningsuppdrag.



Vill du arbeta i ett företag med stark entreprenöriell anda? Om du dessutom har ett intresse av att kontinuerligt utveckla arbetssätt och rutiner inom ditt arbetsområde så kommer detta att vara ett stimulerande jobb för dig.

Urval samt intervjuer sker löpande så tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Dagtid Provanställning tillämpas

Publiceringsdatum
2018-11-22

Ersättning
Månadslön
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-12-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Teresita Wigren teresita.wigren@bergkvarabuss.se

Företag
Bergkvarabuss AB

Adress
Bergkvarabuss AB
Ölandsleden 5
39128 Kalmar

Kontorsadress
Ölandsleden 5

Jobbnummer
4471129

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bergkvarabuss AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bergkvarabuss AB: