Fakturaadministratör till Apotekets Ekonomiavdelning

The Place AB / Ekonomiassistentjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos The Place AB i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige

The Place är ett rekryteringsföretag och en Worklife Partner, en plats för våra kunder och kandidater att växa på för att stärka sin affär och karriär. Vi är verksamma inom kompetensområdena Ekonomi, Administration, HR, Logistik, IT och Kommunikation och brinner för att matcha rätt kompetens med rätt företag och att skapa ett positivt arbetsliv för såväl kunder som medarbetare.

Vill du utvecklas tillsammans med oss?

Välkommen till Ekonomiservice på Apoteket! Vårt team, arbetar med hanteringen av alla in- och utbetalningar med kund- och leverantörreskontra, kassahantering, hyresadministration och fakturahantering. I rollen som fakturaadministratör blir du ansvarig för vår fakturamatchning och utredningen av de fakturor som inte kan matchas, vilka registreras som avvikelser i vårt fakturamatchningssystem REIM, men även samarbeta gruppöverskridande i arbetsuppgifter. Gillar du att analysera och se samband? Drivs du av att reda ut problem och finna lösningar? Då kan det vara just dig vi söker!

Att arbeta som fakturaadministratör hos Apoteket

I rollen som fakturaadministratör kommer du att arbeta i ett team på fyra personer. Arbetet innefattar administrativa uppgifter i fakturamatchningssystemet REIM. Systemet är relativt nytt och du har därför möjlighet att vara med och påverka och komma med förslag på utvecklingar av systemet.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

* Ansvara för hantering och utredning av varufakturor inom samtliga flöden
* Hantera och förebygga fakturaavvikelser
* Uppföljning av kreditar
* Utreda felaktigheter gällande pris och kampanj
* Ha nära kontakt med logistik och våra leverantörer

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering i Solna.

Är du den vi söker?

Som person har du en god analytisk förmåga och brinner för administrativa uppgifter. Vidare är du en positiv, noggrann och strukturerad person som inte låter något falla mellan stolarna. Du har förmågan att se vad som behöver göras och har en vilja att förbättra och förenkla processer och flöden. Vi vill att du ska vara en team-player som värdesätter samarbete med dina kollegor, samtidigt som du kan jobba självständigt. Vi ser också att du är en person som gärna vill lära dig nya arbetsuppgifter och tycker att det är positivt att arbeta gruppöverskridande.

Det är också viktigt att du har en god kommunikativ förmåga och ett intresse av att bygga relationer både inom organisation och med våra kunder.

Erfarenhetsmässigt ser vi att du har:

* Några års erfarenhet av administrativa roller
* Goda kunskaper inom Officepaketet
* Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift

Meriterande:

* Eftergymnasial utbildning inom logistik/order och/eller ekonomi
* Erfarenhet av arbete med fakuramatchning
* Erfarenhet av att arbeta på ett stort företag med komplexa flöden

Varför Apoteket?

Det finns många skäl att jobba på Apoteket. Kalla det karriär eller livsval, men vi tror att man söker sig hit av en anledning. Bra stämning, kunskap, utveckling och hälsa är viktiga ingredienser i Apotekets verksamhet och det är därför vi bl.a. har branschens högsta friskvårdsbidrag. Hos Apoteket jobbar du dessutom på ett av Sveriges mest hållbara företag.

Känns det rätt?

Urval och intervjuer sker löpande var vid tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vi ser fram emot din ansökan!

Om Apoteket
Apoteket, med huvudkontor i Solna, är Sveriges största apotekskedja med drygt 3300 anställda och ca 400 apotek. Apoteket erbjuder läkemedel, hälsoprodukter och tjänster till privatpersoner, vården, företag och organisationer. Vi bryter ständigt ny mark inom läkemedelsrådgivning, patientsäkerhet, it och miljö. Här präglas kulturen av omtanke och kollektiv kunskap för innovativ utveckling och leverans av produkter och tjänster som hjälper kunder till ett liv i hälsa. Här delar du övertygelse med människor som av olika skäl har valt Apoteket, och som medarbetare är del av vår själ: En stark tro på den goda kraften för att varje dag göra allt vi kan för att göra det enklare att må bra. För andra. För oss.

The Place är Sveriges enda Worklife Partner

För dig som söker nytt jobb är The Place din trygga punkt. I just denna rekrytering sköter våra kompetenta rekryteringskonsulter processen, från intervju till anställningserbjudande. Sedan blir du anställd av kundföretaget. Vi är stolta över våra fina samarbeten med en stor mängd intressanta och spännande företag - och det innebär ju många karriärmöjligheter för dig!

The Place är en rekryterings- och kompetenspartner som funnits över 30 år.

Vi tar avstånd från den traditionella bemanningsbranschen där kortsiktiga lösningar och människor reducerade till siffror blivit norm. I oss får du en Worklife Partner, vare sig du är kandidat, medarbetare eller kund.



Nyckelord: ekonomiassistent, Solna, leverantörsreskontra, rekrytering,

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2022-03-15

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-04-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
The Place AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
The Place AB (org.nr 556340-2758), https://theplace.se

Kontakt
Rekryteringskonsult
Amanda Engberg

Jobbnummer
6438848

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från The Place AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos The Place AB: