Faktura- och ekonomisupporthandläggare

Trafikverket / Ekonomiassistentjobb / Borlänge
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Borlänge, Falun, Gagnef, Säter, Leksand eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Trafikverket i Borlänge, Falun, Smedjebacken, Fagersta, Vansbro eller i hela Sverige

Är du noggrann, serviceinriktad och tycker om att jobba i team? Då har du viktiga egenskaper vi söker hos vår nästa Faktura- och ekonomisupporthandläggare. Vi ser fram emot din ansökan!

Faktura- och ekonomisupporthandläggare

Publiceringsdatum
2024-08-20

Dina arbetsuppgifter
Tjänsten som faktura- och ekonomisupporthandläggare tillhör avdelning Redovisning och ekonomistöd inom central funktion Ekonomi och styrning. På vår enhet är vi 17 handläggare placerade i Borlänge som ansvarar för hanteringen av Trafikverkets faktura- och betalningsflöde samt ger support gällande ekonomiadministrativa frågor. Drygt 500 000 fakturor passerar vår avdelning årligen och vi besvarar ca 20 000 supportärenden i vår ekonomisupportfunktion.
De huvudsakliga arbetsuppgifterna består av granskning och hantering av fakturor i ett digitalt flöde, in- och utbetalningar samt påminnelse- och inkassokrav. Som medarbetare på Fakturahantering har du omfattande interna och externa kontakter. De interna kontakterna innebär att instruera, ge råd och förmedla information om fakturahantering till andra yrkesgrupper inom Trafikverket. Externa kontakter sker i huvudsak med motsvarande funktioner hos våra kunder och leverantörer och syftar bland annat till att öka graden av e-fakturering för att möjliggöra effektivisering av våra processer.
På Trafikverket erbjuder vi en modern arbetsplats där vi möter varandra med respekt och omsorg i en öppen och nyskapande kultur. Vi tror att goda prestationer kommer när du har förutsättningar för en god balans mellan arbete, familj och fritid och du kan därför självklart förlägga en del av din arbetstid på distans.

Övrig information

Placeringsorten är Borlänge. Önskar du att arbeta delvis på distans? I den här tjänsten finns det möjlighet att arbeta hemifrån upp till 40 procent av din arbetstid.
I denna rekrytering används webbaserade tester som en del i urvalet. Intervjuer sker initialt via Skype och planeras till v. 38-39.
Vi använder främst mail (från mejladress: noreply@heroma.se) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss!

Kvalifikationer
Som person är du analytisk och noggrann med en känsla för detaljer. Vi arbetar i team, hjälps åt och lär av varandra vilket ställer krav på att du har en god samarbetsförmåga och agerar professionellt. Vid vissa tidpunkter är det arbetstoppar och då är det viktigt att du är flexibel och kan prioritera arbetsuppgifter. Du är service- och kundinriktad, kommunikativ och pedagogisk vilket innebär att du förmedlar budskap på ett enkelt sätt samt är lyhörd och kan anpassa din kommunikation beroende på mottagare. Då vi genom ständiga förbättringar verkar för att utveckla, effektivisera och förbättra arbetssätten behöver du tillsammans med dina kollegor komma med förslag till förbättringar och vara öppen för förändringar.
Vi söker dig som har:
en universitets- eller högskoleexamen (180 hp) med ekonomisk inriktning alternativt godkänd och avslutad ekonomisk gymnasieexamen/YH-utbildning i kombination med aktuell arbetslivserfarenhet inom ekonomiområdet
goda kunskaper i svenska i tal och skrift

Det är också önskvärt om du har:
erfarenhet och vana av ekonomisystem i en större organisation
erfarenhet av att ha arbetat med kundreskontra i en större organisation

Ansökan

De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. Om det inte står något annat i annonsen vill vi att du bifogar ditt CV. Vi har slutat begära in personligt brev eftersom vi inte har med det som del av urvalsunderlaget.
På Ekonomi och styrning skapar vi förutsättningar för planering och uppföljning av verksamheten, ansvarar för finansieringsfrågor och fakturahantering. Vi arbetar också med Trafikverkets digitalisering, kundorienterad verksamhetsutveckling, informationsstyrning och myndighetsgemensam arkitektur. Hos oss är du med och skapar rätt förutsättningar för att vi ska lyckas med vårt uppdrag.
På Trafikverket jobbar vi med att göra Sverige närmare. Vi tror på att en förening av olika erfarenheter, bakgrunder och perspektiv är den bästa grunden för att bygga en arbetsplats fri från diskriminering och en miljö där alla trivs och gör sitt bästa. Vi tror på mångfald där den gemensamma nämnaren är pålitlighet, engagemang och mod. För det är så vi bäst representerar vårt samhälle.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-09-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "21:2024:008".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Trafikverket (org.nr 202100-6297)

Kontakt
Rekryterande chef
Ida Bergström
0101238266

Jobbnummer
8849710

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Trafikverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Trafikverket: