Facility Manager i Stockholm

Cbre Gws Sweden AB / Chefsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla chefsjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Cbre Gws Sweden AB i Solna, Stockholm, Sollentuna, Upplands Väsby, Botkyrka eller i hela Sverige

Driven och lösningsorienterad Facility Manager sökes till ett antal av våra nyckelkunder

Brinner du för att leverera service i världsklass och är bra på att hantera såväl kunder, leverantörer som medarbetare? Då har vi jobbet för dig!

CBRE GWS söker nu en ny kollega till vår glada och drivna svenska ledningsgrupp som ansvara för ca: 5 av våra kunder. Som Facility Manager leder du FM-verksamheten och bidrar till vår framgång hos ett antal av våra kunder med utgångspunkt i Stockholm. Våra kunder tillhör de ledande aktörerna på sina respektive marknader globalt. Tjänsterna som levereras är framförallt inom så kallad soft service exempelvis post, gods, reception, kaffe, frukt etc. Det är dessutom vanligt att vi hjälper våra kunder med olika typer av projekt. Du kommer att ansvara för vår unika serviceleverans och implementera processer och standarder samt lansera lokala och globala initiativ.

En vanlig dag på jobbet
I din roll kommer du att ansvara för att leda vår FM-leverans av tjänster samt att genomföra förbättringar och öka effektiviteten av vår leverans gentemot några av våra kunder i Stockholmsregionen. Din uppgift blir bl. a att se till att uppnå en balans mellan kundnöjdhet och kostnadsoptimering vilka kan uppnås genom produktivitets- och kvalitetsförbättringar. Du arbetar även med att identifiera möjligheter till organisatorisk tillväxt. Du kommer aktivt att arbeta med Best Practice och andra innovativa förslag samt initiativ som du implementerar i organisationen. Det är även viktigt att du i din roll säkerställer överenskommelser med företagets HSE-, Integrity- och Etikstandarder. Du jobbar även aktivt med att integrera och involvera leverantörer i en partnerskapskultur.

Du ansvarar för ett team på ca 10-15 medarbetare och en viktig uppgift i din roll är att coacha och utveckla dina medarbetare.

Vi ser gärna att du har:
• 3-4 års ledarerfarenhet, gärna från FM branschen
• Erfarenhet från hantering av post, gods, reception etc.
• Stark förhandlingsvana
• Erfarenhet av att driva avtalsmässiga målsättningar genom proaktivt arbete och styrning av
den organisation du leder
• Tidigare erfarenhet av att konsekvent driva kostnader och budgetar
• Flytande svenska och engelska, i tal och skrift
• Projektförståelse

För att lyckas i rollen:
• Är du duktig på att nätverka
• Är du serviceinriktad
• Har du förmåga till att hantera att ha många saker på gång samtidigt

CBRE GWS är verksamma inom Facility Management. Vi är specialiserade på att leverera affärsstödjande servicetjänster i såväl kontorsmiljö som produktionsanläggningar och fastigheter. Kännetecknande för vår leverans är miljömedvetenhet, säkerhet och hållbarhet. CBRE GWS har verksamhet i 50 länder världen över och vi är sammanlagt ca 16 000 medarbetare.

Varaktighet, arbetstid
Arbetet har flexibla arbetstider anpassade efter verksamheten. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering i Stockholm, med start så snarast möjligt enligt överenskommelse.

Publiceringsdatum
2017-02-02

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-02-14

Kontakt
Stefan Carlsson 070-388 32 84

Företag
Cbre Gws Sweden AB

Adress
Cbre Gws Sweden AB
Box 613
16926 Solna

Kontorsadress
Telegrafgatan 6

Jobbnummer
3298263

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Cbre Gws Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Cbre Gws Sweden AB: