Facility Management koordinator
Industrikompetens i Östergötland AB / Organisationsutvecklarjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla organisationsutvecklarjobb i Linköping,
Mjölby,
Åtvidaberg,
Finspång,
Motala eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Industrikompetens i Östergötland AB i Linköping,
Mjölby,
Åtvidaberg,
Finspång,
Motala eller i
hela Sverige Industrikompetens i Östergötland AB
Publiceringsdatum2011-08-19Om företagetIndustrikompetens ägs av industri och offentlig verksamhet och bildades 1997 i syfte att driva samverkan i regional kompetensförsörjning. Industrikompetens är en komplett partner i kompetensförsörjningsfrågor med kunder inom såväl det privata näringslivet som offentlig förvaltning och service. Vi kan idag erbjuda våra kunder en helhetslösning som få kan matcha. Och vi gör det med spetskompetens inom varje enskilt område.
Inom managementrekrytering tillsätter vi befattningar på verksamhetslednings- och styrelsenivå samt tyngre specialistroller inom näringsliv och offentlig sektor.
Om företagetLandstinget i Östergötland är länets största arbetsgivare med cirka 11 200 medarbetare. Den östgötska hälso- och sjukvården består av närsjukvård med 42 vårdcentraler och specialistsjukvård på sjukhusen i Motala, Norrköping och Linköping. Folktandvården har 40 kliniker i länet.
FM centrum är landstingets Facility Managementfunktion.
FM centrum ansvarar för att landstingets fastigheter och lokaler - samt de kringtjänster som underlättar användandet av lokalerna - fungerar på ett optimalt sätt.
Det innebär att vi tar hand om förvaltning och drift av fastigheterna, liksom all om- och nybyggnation. Vi ser också till att leverantörerna av de olika kringtjänsterna levererar det de ska - utifrån de behov som verksamheten har.
FM centrum är en platt organisation med ett antal funktioner som samverkar med varandra. Inom FM centrum strävar vi efter att ge individen både ansvar och handlingsutrymme. FM centrum är inne i en intensiv utvecklingsfas och har ansvaret för många stora byggprojekt inom Landstinget, bland annat Framtidens US. Arbetsklimatet präglas av en stark framåtanda och ett öppet arbetsklimat. Verksamheten genomsyras av entreprenörskap och är i en pågående omstrukturering med starkt utvecklingsfokus. Målsättningen är att erbjuda FM-tjänster på högsta nivå avseende kvalitet, tillgänglighet och service.
Till en nyinrättad tjänst söker vi nu en FM-koordinator
ArbetsuppgifterRollen som FM-koordinator innebär ett ansvar för att säkra att de kringtjänster som FM centrum ansvarar för kan levereras och utvecklas på bästa sätt i samband med lokalförändringar och stora byggprojekt, t ex Framtidens US. De kringtjänster som avses är bland annat städ, vaktmästeri, transporter, patientkost, personalmatsalar, tvätt och textil etc. Dessa tjänster levereras till största delen genom upphandlade entrepenadavtal och följs upp och utvecklas av FM centrum. Som FM-koordinator har man fokus på att samtliga kringtjänster beaktas och utvecklas på bästa sätt i pågående och framtida byggprojekt. Uppdraget kan även innebära övergripande utvecklingsprojekt avseende FM centrums kringtjänster. Rollen som FM-koordinator är ny och man förväntas aktivt medverka till tjänstens utformning. Vidare kommer rollen att innebära mycket kommunikation med övriga funktioner inom FM centrum, andra stödcentrum inom Landstinget samt även företrädare för vården.
ProfilFör att ha rätt förutsättningar för tjänsten som FM-koordinator inom Landstinget ställer vi följande krav.
Du har högskoleexamen, gärna med ekonomisk eller juridisk inriktning, alternativt I-linjen. Det är meriterande med erfarenhet från tjänstesektorn och Facility Management men du kan också ha bakgrund från fastighetsbolag, IT-sektorn eller liknande. Vidare har du flerårig erfarenhet från roller som projektledare eller koordinator och har jobbat med både helhetsperspektiv och detaljer. Du har intresse för och erfarenhet av att ha jobbat med logistikfrågor, gärna kopplat till utvecklingsprojekt.
Du har goda kunskaper inom ekonomi samt förhandling och avtalsfrågor. Du har också goda kunskaper i Office-paketet samt körkort. Viktigt är också din förmåga att kunna sätta dig in i andra funktioners områden och deras roll inom Landstinget. Du får gärna ha kunskap från LEAN-arbete, projektledning samt kvalitet och ständiga förbättringar.
Som person har du väl utvecklad samarbetsförmåga och goda kommunikativa egenskaper. Du har god förmåga att skapa och underhålla relationer, är affärsmässig, stabil och med integritet. Du är kreativ och nytänkande, kommer med nya idéer och angreppssätt men kan också strukturera upp och prioritera arbetet på ett effektivt sätt. Stor vikt läggs vid att du är handlingskraftig och drivande, har initiativförmåga och kan arbeta självständigt.
Vi erbjuder dig en tjänst där du får vara med och forma och påverka rollen.
Ansökningsförfarande
I denna rekrytering samarbetar vi med Unik Resurs - en del av Industrikompetens. Vi vill ha därför ha din ansökan via vår hemsida
http://www.industrikompetens.se/lediga-jobb/Sista ansökningsdag är 2011-09-15. Vi tar endast emot sökande via cv-databasen.
Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter.
Har du frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Kristina Lind,
kristina.lind@industrikompetens.se .
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2011-09-11
Ange följande referens när du ansöker: 25
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktKristina Lind,
kristina.lind@industrikompetens.seFöretagIndustrikompetens i Östergötland AB
AdressIndustrikompetens i Östergötland AB
Djurgårdsgatan 56
58229 Linköping
Jobbnummer 1007470
Observera att sista ansökningsdag har passerat.